سایر منابع:
سایر خبرها
بودم اما این بار وقتی وارد شدم همه چیز خیلی متفاوت بود. انگار وارد یک دوره تاریخی دیگر شده بودم. وی این خانه را در زمان فیلمبرداری چنین توصیف کرد: قراول هایی روی پشت بام ها بودند و زنان و دختران با گریم و لباس های قاجاری در مجموعه رفت و آمد می کردند. دکورها یا حتی شمع هایی که موقع فیلمبرداری روشن می کردند کاملا فضا را تغییر داده بود و بیش از قبل با حس و حال این بنای تاریخی متناسب بود ...
گنجد به ما و من شبیهَ ش می کند خود بینیِ مُنکِر ولی ناموسِ ذات حق، در این بُهتان نمی گنجد کسانی مِنبرِ آلِ کسا را سهم خود خواندند ولیکن در عبای وحی، این و آن نمی گنجد بَلی، اِمکان ندارد جست و جوی ساحَتش در خاک وجودِ آسمان طبعی که در اِمکان نمی گنجد اگر میل اَنارش بود، یعنی که جگر خون است که شرح غُصه اش در حجم اَلمیزان نمی گنجد ...
پختند تا جان تازه ای بگیرد. در زمان پخت کاچی رسم براین بود که مردی پای دیگ نباشد. حتی عامه مردم باور داشتند که بعد از پخت کاچی رویش را بپوشانند تا به وجود حضرت زهرا (س) متبرک شود. اگر هم روی کاچی شکلی می دیدند آن را به حضرت زهرا (س) نسبت می دادند. کاچی در فرهنگ تهرانی ها فقط یک غذای نذری نبود، بلکه طعامی برای افزایش عشق هم محسوب می شد. عبدالله مستوفی، یکی از شخصیت های دوره قاجار، در کتاب ...
همواره در وسط میدان بود تا این که در این مسیر با هزینه شدن و هزینه کردن به شهادت رسید؛ چون محصول مکتب اسلام، انقلاب و ولایت بود. وی تصریح کرد: خط حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) خط هزینه کردن و هزینه شدن است؛ لذا یارانی مقاوم در کنار حضرت ایستادند. حجت الاسلام ایزدی افزود: خط حضرت سید الشهدا خط هزینه دادن است؛ لذا عده ای در این خط جانشان را در طبق اخلاص گذاشتتد. وی بیان کرد: از دیگر ویژگی های خط حضرت زهرا (س) افشای حقیقت بوده است؛ لذا با تمام قدرت در برابر باطل ایستادگی کرد و در آن شرایط سخت از جایگاه ولایت دفاع کرد. باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان ...
ضرت فاطمه را دفن کرده است، اما او این نظر را نمیپذیرد و فقط روایت آن را بیان میکند. [32] روضه مسجد رسول اکرم برخی از نویسندگان بر این باور هستند که آن بانو در روضه رسول خدا دفن شده است. طوسی (د. 460ق.) قبر حضرت فاطمه را در روضه مبارکه مسجدالنبی میداند. میداند. [33] او به حدیثی در کافی استناد می کند که از رسول خدا نقل شده است که بین قبر و منبر را روضه مبارکه، معرفی کردند. [34 ...
استفاده از اختلاف در جبهه انصار و اشکال مبنایی آنها بود. درواقع آن سه مهاجر از اشتباه انصار سوءاستفاده کردند. بله. وقتی در سقیفه عده زیادی در حال بیعت با ابوبکر بودند، برخی افراد حاضر در جلسه گفتند پس علی بن ابی طالب چه می شود؟ اما این سوال را چرا همان ابتدا مطرح نکردید؟ چرا از همان ابتدا علی را مثل یک جبهه واحد، یاری نکردید. ابوبکر وقتی خطبه عقد پیامبر و عایشه ...
هایی می کنند. چرا می گویم از زمان هجرت به بعد، به خاطر اینکه قبل از هجرت، درست است که افق پیش رو برای پیروزی و موفقیت اسلام در یک گستره تاریخی وسیع برای شخص رسول الله روشن است، اما برای بسیاری افراد اینطورنیست. به همین خاطر تا قبل از هجرت کسی تلاشی برای جانشینی پیامبر نمی کرد چون می دیدند مسلمانان عده اندکی هستند که در مکّه مدام سرکوب می شوند، یک روز عده ای از آنها مجبور به هجرت غریبانه ...
رحلت پدر زندگانی را بدرود گفته؟روشن نیست.کمترین مدت را چهل شب و بیشترین مدت را هشت ماه نوشته اند و میان این دو مدت روایت های مختلف از دو ماه تا هفتاد و پنج روز، سه ماه و شش ماه است. این همه اختلاف و این همه روایت های گوناگون چرا؟ از این پیش نوشتیم که در چنان سالها تاریخ حادثه ها از خاطر یکی بذهن دیگری انتقال می یافت.و چه کسی می تواند ادعا کند که همه این ناقلان از اشتباه بر کنار بوده اند. ...