سه میلیارد نفر - دقیقه بازی رایانه ای، ظرفیتی خارق العاده برای فرهنگ سازی ...
سایر منابع:
سایر خبرها
مشترک شوید!
معاون رئیس جمهور: سه میلیارد نفردقیقه بازی رایانه ای؛ ظرفیتی خارق العاده برای فرهنگ سازی و خلق ارزش افزوده است معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری با اشاره به گرایش 34 میلیون ایرانی به بازی های رایانه ای و ظرفیت های بالقوه کشور در حوزه های فرهنگ، تاریخ و ادبیات و نیروی انسانی جوان بر ضرورت سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این صنعت خلاق تاکید کرد. به گزارش آژانس خبری ...
مجوز راه اندازی خانه های خلاق صادر می شود
تاسیس می شود و متولیان آن تلاش می کنند در شهر و منطقه خود یک زیست بوم اقتصادی خلاق مبتنی بر صنایع نرم و فرهنگی تاسیس کنند. به گفته وی ، درحال حاضر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجوز خانه های خلاق را صادر می کند.کاظمی گفت: انیمیشن و فیلم ، واقعیت افزوده ، واقعیت مجازی ، واقعیت ترکیبی ، آموزش ، یادگیری ، بازی ویدئویی و موبایلی ...
دانش بنیان ها با عجین شدن فناوری، کسب وکار و اقتصاد روی کار آمدند
در سایه روح و جان است. دهقانی ادامه داد: زمانی که علم وجود داشته باشد، فناوری ظهور پیدا می کند، زیرا فناوری همان علمی است که به عرصه عمل رسیده است و زمانی که فرهنگ وجود داشته باشد در عرصه عمل به هنر تبدیل می شود . وی در ادامه گفت: زمانی که فناوری، کسب و کار و اقتصاد با یکدیگر عجین شوند، شرکت های دانش بنیان روی کار می آیند. وی گفت: تفاوت کسب وکار خلاق با موسسات ...
توسعه مرکز رشد تخصصی هنر اصفهان در گرو تامین فضای فیزیکی است
برای رفع مشکلات مربوط به فضای فیزیکی صورت گرفته و امید است با همکاری خوبی که مدیریت استان در این زمینه دارد، هرچه زودتر به نتیجه برسد. عطاری درباره طرح پارک فرهنگ و هنر اصفهان نیز توضیح داد: این طرح در قالب برنامه های دانشگاه برای ایفای نقش جدی در حوزه اقتصاد خلاق توسط مدیریت مرکز رشد و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه هنر اصفهان در سال 1395 پیشنهاد شد. رییس دانشگاه هنر اصفهان ...
نخستین دوره جایزه ملی آبادیران، نهم بهمن ماه اعطا می شود
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این گردهمایی با هدف آشنایی فعالان مردمی حوزه آبادانی و پیشرفت فناورانه در بخش های شرکت های دانش بنیان، خلاق و فناور، اساتید، نخبگان و پژوهشگران، گروه های مردمی و جهادی و مسئولیت اجتماعی و گفتمان سازی دراین حوزه برگزار می شود . همچنین اختتامیه جایزه ملی آبادیران (آبادینو) و تقدیر از نفرات برتر این ...
دعوت برای یک گردهمایی بزرگ/ثبت نام متقاضیان حضور در نمایشگاه رسانه های ایران آغاز شد
...، رسانه های برخط (خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و اطلاع رسانی)، رسانه های نوین مجازی (سامانه های خبری اپلیکیشن ها و سکوهای خبری)، صنایع خلاق رسانه ای/ شرکت های دانش بنیان رسانه ای / شرکت ها و موسسات تولیدکننده محتوای مجازی و رسانه ای/ مجموعه های پایش، رصد و تحلیل داده، دانشگاه ها و دانشکده ها، اندیشکده ها و موسسات آموزشی حوزه ارتباطات و رسانه/ موسسات پژوهشی حوزه ارتباطات و رسانه، صنایع و خدمات ...
آغاز به کار دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزی در پارک فناوری پردیس
به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در بخش دانش آموزی، صبح امروز در پارک فناوری پردیس آغاز به کار کرد. در این نمایشگاه از 3 هزار طرح ارسال شده و پس از 3 مرحله داوری، 240 طرح در حوزه های رباتیک، صنایع نرم و خلاق، برق و الکترونیک، مکانیک و ابزار دقیق، سلامت و درمان، شیمی و مواد نوترکیب و برنامه نویسی و هوش مصنوعی به ...
کریم زارعی دبیر هنری بخش تجسم هنر، شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر همدان شد
اسلامی با همکاری مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر،موزه هنرهای معاصرتهران، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی، نگارخانه داران وفعالان صنایع خلاق فرهنگی، انجمن های تخصصی هنرهای تجسمی، دانشکده های معتبرهنر، مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و با حضور جامعه ی حرفه ای هنرمندان، دانشگاهیان و پژوهشگران، بهمن سال 1402 در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می گردد. ...
آغاز ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی برای دانش آموزان
....sampad.gov.ir یا مدیران مدارس خود مراجعه کنند. گفتنی است؛ همه دانش آموزان و هنرجویان دوره دوم متوسطه (نظری، فنی حرفه ای، کاردانش و استثنایی) می توانند در این جشنواره شرکت کنند. شناسایی، معرفی و پرورش استعداد های دانش آموزی کشور در زمینه های علمی و فناوری، آشنایی دانش آموزان با پژوهش و شیوه های خلاق در حل مساله، ایجاد زمینه های لازم پرورش، رشد و شکوفایی استعداد ها و توسعه و تعمیق روحیه پژوهش ...
کودکان داستان خوان دارای جنبه هایی از دانش، مهارت یا تسلط هستند
خلاق در حوزه علم هم نقش پررنگی دارد، در حالی که بسیاری فکر می کنند، این تفکر در عرصه هنر و ادبیات پررنگ است. این پژوهشگر گفت: تفکر شامل مهارت های ذهنی بنیادینی می شود که این مهارت ها را می توان با دو هدف متفاوت به کار برد. یکی خودمحوری است که مجموعه ای از مهارت های سطح پایین استدلالی و فاقد مهارت های سطح بالا و ارزش های تفکر هنر است. پیروزی در مشاجرات بدون در نظر گرفتن عقاید مخالف و ...
نیازمند طرح های جسور و خلاق هستیم/ رسیدن به تاثیر فرشچیان
در این عرصه توجه هنرمندان هنرهای کاربری و تزیینی و طراحان لباس به این است که چه میزان در آفرینش های هنری خود به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی توجه و علاقه نشان می دهند، چرا که گاهی این موضوع مغفول واقع می شود. در همین زمینه با ریحانه هدایتی هنرمند طراح و نگارگر درباره مهجوریت نقش مایه ها و عناصر ملی، بومی و اسلامی در طرح های هنرمندان گفت وگو کردیم که در ادامه آن را می خوانید. هدایتی درباره ...
خلاقیت و هوشمندی در جنگ رسانه ای پیروز میدان را مشخص می کند
تبریز (پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی استان آذربایجان شرقی گفت در جنگ رسانه ای هوشمندانه عمل کردن در کنار زبان هنر خلاق برنده میدان را مشخص می کند. پناه علی حسین زاده در گردهمایی کارشناسان فرهنگی و هنری مناطق و نواحی استان با تشریح برخی زوایای برنامه فراگیر فرهنگی و پرورشی، به اهمیت ترویج و گسترش عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: ایجاد گفتمان سازنده بین دانش آموزان با زبان هنر در خصوص مسئله ...
کتاب با من طراحی کن شماره 3 و 4 منتشر شد
که هنرمندان می توانند با پیروی از این تکنیک ها آثار بی نظیری از خود بر جای بگذارند. کتاب با من طراحی کن علاوه بر شناخت کامل از موارد تخصصی هنر نقاشی از جمله سطح، رنگ، حجم و اسکلت انسان، حیوان و اشیا به شناخت کاملی از رنگ ها، کنتراست ها و روش های جدید خلق رنگ های جدید پرداخته است و از همه مهم تر به هنرمند می آموزد که طراحی با مدل زنده و طراحی از پارچه چگونه می تواند شکل حقیقی خود را داشته ...
ستاره درخشان سال تحصیلی/ روز پیوند آموزش و پرورش
است یاد بگیریم برای عزیزان مان، خاطره سازی کنیم و عشق بورزیم و قلب خود را پذیرای عشق و محبت دوستان مان کنیم . امروز قرار است به خلاقیت فرصت دهیم تا خارج از چهارچوب کتاب های درسی در فضای کلاس ها بچرخد و به بچه ها اجازه دهد کاردستی های خلاقانه بسازنند و نقاشی های خلاقانه بکشند و متن های خلاقانه بنویسند، آن طور که دوست دارند و آن طور که ذهن خلاق شان خلق می کند . امروز به جای ...
هنرمند باید هستی شناس و فیلسوف باشد تا بتواند آثار بزرگی خلق کند/تعامل روزافزون شهرداری اصفهان با صدا و ...
به نوآوری و خلاقیت در میان افراد جامعه صرف نظر از بهره هوشی هر کدام از آنها، ضعف دانشکده های هنر را در بها ندادن به فلسفه و عرفان دانست و گفت: یک هنرمند باید هستی شناس، عارف و فیلسوف باشد تا بتواند آثار بزرگی را خلق کند. علی قاسم زاده هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ شهروندی بین مردم و کمک به مدیریت شهری برای فواصل مختلف مدیریتی عنوان کرد وافزود: ارزش اثر هنری هر کس اگر تمام ...
بازی های رایانه ای یکی از بزرگترین فرصت های اقتصادی و فرهنگی است / آمار جالب بازیکن های ایرانی + فیلم
که متوسط 34 میلیون نفر ایرانی درروز 95 دقیقه بازی می کنند که عدد بزرگی است. معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از بازی به عنوان بستری برای فرهنگ سازی نام برد و افزود: بازی به رشد ذهنی کودک و نوجوان کمک کرده همچنین برای آموزش و بسیاری از مسائل مورد توجه است و بحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد. وی تصریح کرد: امسال با همت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و ستاد توسعه فناوری های نرم ...
23 محصول دانش بنیان رونمایی شد/ تولید داروهای جدید درمان سرطان
از 23 محصول سلامت محور دانش بنیان در نمایشگاه امروز تصریح کرد: امروز از داروهای جدید برای سرطان، آنزیم های موردنیاز، رادیوداروهای درمان کننده سرطان و ... که توسط دانش بنیان ها تولید شده، رونمایی خواهد شد. رئیس سازمان غذا و دارو افزود: شرکت های دانش بنیان به عنوان یک ارزش افزوده در کشور تلقی می شوند و مسیر کشور به سوی حمایت از شرکت های دانش بنیان است زیرا این شرکت ها با بهره وری بالایی ...
رونمایی از 23 محصول دانش بنیان/ تولید کیت غربالگری
تا با دست آوردهای این حوزه آشنا شوند. وی با اشاره به خلق ارزش افزوده توسط شرکت های دانش بنیان، گفت: سیاست ما حرکت به سمت عمق تولید و کاهش ارزبری است. محمدی از وجود 12 هزار دانشجوی داروسازی در کشور خبر داد و افزود: هدف ما اتصال دانشگاه به صنعت است. رئیس سازمان غذا و دارو، از رونمایی 23 محصول دانش بنیان در دومین نمایشگاه سلامت بنیان خبر داد و گفت: این محصولات در حوزه ...
رونمایی از 20 محصول دانش بنیان
نفعان آن است تا با دست آوردهای این حوزه آشنا شوند. وی با اشاره به خلق ارزش افزوده توسط شرکت های دانش بنیان، گفت: سیاست ما حرکت به سمت عمق تولید و کاهش ارزبری است. محمدی از وجود 12 هزار دانشجوی داروسازی در کشور خبر داد و افزود: هدف ما اتصال دانشگاه به صنعت است.
3 میلیارد نفرساعت بازی رایانه ای ارزش سرمایه گذاری بیشتری دارد
رصه ظهور می رسد، فناوری را ایجاد می کند. فرهنگ نیز در عرصه عمل، هنر را ایجاد می کند؛ هنر محصول فرهنگ است و وقتی فناوری با اقتصاد عجین می شود شرکت های دانش بنیان ایجاد می شوند که می تواند نوآوری فناورانه ایجاد کند. معاون رئیس جمهور افزود: در این میان یک اتفاق جدید افتاده و فناوری، هنر و کسب و کار با هم ممزوج شده اند و موسسه خلاق به وجود آورده اند که در آن هنر و کسب و کار را با هم می بینید ...
افزایش خانه های خلاق به 1800 شرکت/راه اندازی صندوق حمایتی با 500 میلیارد تومان سرمایه
سطح کشور شکل گرفت خانه خلاق و نوآوری هنر و فرهنگ فعالیت خود را آغاز می کند 7 تیر؛ آغاز فعالیت خانه خلاق و نوآوری دانشجویان دانشگاه تهران خانه های نوآوری الگوی موفق از مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان چه شرکت هایی می توانند از مزایای این آئین نامه استفاده کنند؟ بر اساس این گزارش حوزه های دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، صنایع دستی و ...
بازارپردازی روایت با تکیه بر شاهنامه فردوسی/ 7 شخصیت در نخستین تعاونی فرهنگ بنیان طراحی شد
نفیسه شاهی نوری، مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری سبک زندگی اسلامی ایلسا در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: طراحی شخصیت یکی از سخت ترین و مهم ترین مراحل تولید یک محصول فرهنگی است. خالقان یک اثر یا محصول از طریق شخصیتی که در آن اثر محوریت دارد پیام و خصلت هنرمندانه خود را به مخاطب عرضه می کنند. شخصیت های روایت ساز و روایت های شخصیت ساز وی ...
مشترک شوید!
طبق برنامه هفتم توسعه کمتر است. وی افزود: بهتر است به جای اینکه پروژه ها به شرکت های خاص داده شود، در ادغام شرکت های دانش بنیان واقعی و چابک کوچک بکوشد و پروژه ها را به آنها بسپارد و از آنها حمایت کند تا فاصله بین تولید علم و کاربردی کردن و تولید محصول که ارزش افزوده محسوب می شود را کاهش دهد.به گفته این کارشناس، کشورهای حاشیه خلیج فارس که در حوزه فناوری فعالیت می کنند، گویی شرکت دانش بنیان و ...
اختتامیه نهمین جشنواره فجر بازی های رایانه ای برگزار شد
و فرهنگ در سایه روح و جان است. دهقانی گفت: زمانی که علم وجود داشته باشد، فناوری ظهور پیدا می کند، زیرا فناوری همان علمی است که به عرصه عمل رسیده است و زمانی که فرهنگ وجود داشته باشد در عرصه عمل به هنر تبدیل می شود . وی در ادامه گفت: زمانی که فناوری، کسب و کار و اقتصاد بایکدیگر عجین شوند، شرکت های دانش بنیان روی کار می آیند. وی افزود: تفاوت کسب وکار خلاق با موسسات ...
شرایط پذیرش دانش بنیان ها در تابلوی بازار نوآفرین
شرکت های دانش بنیان، یک شخص حقیقی با تخصص در حوزه کسب و کار دانش بنیان. شرکت هایی هم که قابلیت پذیرش در بازار نوآفرین را دارند با تعاریف زیر شناخته می شوند: شرکت دانش بنیان: شرکت یا موسسه خصوصی یا تعاونی که برای توسعه اقتصاد دانش محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (اختراع و نوآوری) و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه (طراحی، تولید کالا و خدمات) در حوزه فناوری های برتر و با ارزش ...
آینده خوب در گرو تربیت نسلی کتابخوان است
نویسنده هستم نیز اهمیت دارد. در این زمینه ها اثر خلق کرده ام و در ادامه نیز تلاشم در همین مسیر خواهد بود. تازه ترین نوشته من کتاب گریز از سال صفر که موفق به کسب عنوان برگزیده جشنواره کتاب سال سلام شده هم برای مخاطبان نوجوان است؛ رمانی علمی- تخیلی که در سال 1700 یعنی حدود سیصد سال آینده رخ می دهد. اثری درباره محیط زیست که گریز از سال صفر جلد اول از سه گانه خاک خوارها محسوب می شود. با اینکه آدم ...
سبقت وزارت نفت در بهره گیری از شرکت های دانش بنیان
به گزارش ایران آنلاین ، افزایش تولید چاه های کم بازده، بهینه سازی مصرف سوخت، جمع آوری گازهای همراه، تکمیل زنجیره ارزش افزوده پتروشیمی و نیازهای کالایی صنعت نفت که از خارج تأمین می شود، شاید خلاصه ای از همه نیاز فناورانه صنعت نفت باشد. دولت سیزدهم معتقد است که ثمره دانش بنیان شدن این صنعت کاهش هزینه ها و بهره وری است. غرب به رهبری ایالات متحده امریکا در 44 سال اخیر هرچه در چنته داشته برای متوقف ...