قدم زدن در ژانرهای مختلف را دوست دارم
سایر منابع:
سایر خبرها
اصول نوشتن رپورتاژ آگهی موثر ؛ رپورتاژ نویسی و رشد کسب وکار
اصول نگارش محتوای رپورتاژ، نوشتن به گونه ای است که تبلیغاتی بودن متن مشخص نشود. نباید مخاطب حین خواندن رپورتاژ به این که متن شما تبلیغاتی است پی ببرد. اما به معنا هم نیست که اصلا تبلیغاتی انجام ندهید. بهترین راه این است که هنگام نگارش محتوای رپورتاژ، تبلیغات را به شیوه هوشمندانه و غیرمستقیم در متن رپورتاژ قرار بدهید. تعادل بین تبلیغات و متن مفید باید به گونه ای باشد متن بیشتر حالت آموزشی داشته باشد ...
سادگی به سبک سروش صحت
مخاطب به طرز عجیبی جادوی این فضاسازی ها به لحاظ سینمایی می شود و با آن ارتباط می گیرد. این نوع روایت از نخستین فیلم صحت جهان با من با رقص آغاز می شود و با سریال مگه تموم عمر، چندتا بهاره؟ اوج می گیرد و این بار در تازه ترین فیلمش صبحانه با زرافه ها به تکامل می رسد. منطق روایی حاکم بر فیلم نامه با این مختصات و امضای صحت و صفایی بیانگر این نکته است که در روند روایت قصه، کارگردان می داند که با همین ...
روایت بهروز شعیبی- چهره روز چهارم جشنواره- از فیلمش
دارد که در زندگی مان گاهی آن را فراموش می کنیم. البته ما هیچ وقت عشق را گم نمی کنیم، چون بخش اصلی زندگی همه انسان ها محسوب می شود و با وجود همه ما آمیخته است. در این فیلم سعی کردیم به سه قصه هم زمان و روابط عاطفی زندگی های این داستان بپردازیم. مخاطب با تماشای آغوش باز به تفاوت این فیلم با آثار قبلی من پی می برد. از این بابت خوشحال هستم و تجربه خوشایندی برایم محسوب می شود. فیلمی متفاوت ...
مهاجرت همیشه سوژه فیلم هایم بوده است
چیز به صورت مکانیکی درمی آید. همیشه این دغدغه را داشتم آدم هایی که می روند چگونه کنار می آیند. البته قصه های دیگری دارم که ربطی به مهاجرت ندارد اما نگاه باز هم که می کنم در تلاش رفتن هستند یا رفتند یا قصد رفتن دارند. چرا کمتر سینماگرانی به سراغ ساخت اثری با این موضوع می روند؟ و شاید بتوان گفت فیلم هایی با این موضوع کمتر مورد استقبال قرار گرفتند. در حالی که در سال های اخیر با این پدیده ...
همه برای تمساح خونی جواد عزتی جیغ و دست و هورا کشیدند اما این فیلم یک مشکل بزرگ دارد کد خبر: 914371 / ...
نمایش خانگش گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید. فیلم جواد عزتی را این بار در مقام کارگردان و از این زاویه که تجربه اول کارگردانی اوست چطور دیدید؟ می شود گفت فیلم فقط و فقط دستاوردی برای خود عزتی است. از نظر اجرا، کمی بالاتر از انتظار مخاطب از یک فیلم اولی قرار می گیرد. پس به کلیت فیلم امتیاز خوبی نمی دهید. به نظر شما می تواند در لیست پرفروش های سینمای سال ...
سعی کردم یک داعش واقعی را نشان دهم
.... قلب رقه تلاشی برای یک روایت استراتژیک است اما به قول خودش، بالاخره قصه های عاشقانه به استخدام کارهایش می آیند تا مخاطب همراه سکانس های فیلم یا سریالش باشد. به سراغ او رفتیم تا برایمان از روند ساخت این فیلم بگوید. چیزی که ما در فیلم قلب رقه می بینیم جست وجویی عاشقانه در دل داعش است. چه شد که این سوژه را با چنین روایتی انتخاب کردید؟ ببینید برای من اتفاق و حرف عاشقانه مهم است ...
عنوان فیلم اولی چالش برانگیز است/ توجه آپاراتچی به مخاطب
فیلمنامه را رد و یا با احتیاط عمل می کردند. شاید نگران برخورد دیگران و حتی دنبال کنندگان خود در فضای مجازی بودند. وی درباره زمان شروع ساخت فیلم، افزود: ما پروژه را نیمه دوم سال قبل شروع کردیم که به دلیل شرایط اجتماعی پیش آمده، متوقف شد. البته حکمتی در این اتفاق بود و دریچه های جدیدی به روی ما باز شد و به لطف خدا و شهدا بود که ما به یک ترکیب رویایی در بازیگری برای فیلم رسیدیم. ...
فیلمی درباره مردمی که سخت و شریف زندگی می کنند| ثابت کرده ایم در سختی ها عملکرد بهتری داریم
همشهری آنلاین : محسن جسور قبل از ساخت نخستین فیلم بلندش، شکار حلزون که در بخش نگاه نو جشنواره امسال حضور دارد، کارهای مختلفی را در تئاتر و سینما و تلویزیون تجربه کرده. برای نمونه، جسور عکاس سریال گاندو بوده و در بخش تحقیق و پژوهش این سریال هم مشارکت داشته. به گفته خودش، چه در فیلمنامه هایی که نوشته و چه در نخستین فیلمش، به دنبال اثرگذاری بر ضمیر و فطرت مخاطب بوده و معتقد است فطرت انسان ها مسیر ...
بهروز شعیبی: مقید به گونه خاص سینمایی نیستم/ آغوش باز فیلم سخت و پر بازیگری بود
چیز سر زمان مناسب انجام شد. سرتیپی توضیح داد: این فیلم صد در صد خصوصی است و یک ریال هم یک نهاد دولتی به آن کمک نکرده است. حمایتی هم نشده است و من و آقای عسگری بودجه فیلم را تامین کردیم. خود آقای شعیبی هم تمایلی نداشت که از ارگان دولتی کمک گرفته شود. وی افزود: ما فکر می کردیم خود قصه و شرایط تولید این فیلم طوری است که به امید خدا بازگشت سرمایه خواهد داشت. از شما می خواهم که ...
پای قهرمانانم روی زمین است
مسیر باز شده و نسل جدید این نیاز را در جامعه احساس کرده و متوجه شده که حالا با گذشت زمان می توان نشان داد که پای این قهرمان ها روی زمین است و می شود به سمت آنها رفت و قصه های آنها را تعریف کرد، تعریف قصه آنها بعضاً کمی ضعیف هم جواب می دهد. چون این نیاز به شدت وجود دارد. ما نیاز داریم که این قهرمان ها شناخته شوند و حقیقت این است که برای شناخت آنها راه دراز و سختی در پیش داریم، هنوز همت شناخته نشده ...
تمساح خونی ؛ یک اقتدار باشکوه در گام اول فیلم سازی
...، به ذات سینما هم وفادار باشد و در عین حال یک فیلم تمیز و بدون نقص ساخت و این یک دستاورد بزرگ است. عزتی کارگردان با عزتی بازیگر تفاوت های زیادی دارد و مهمترین اش همین تسلط و اشراف کامل او بر روایت قصه است که انگار که سال ها تجربه و دانش و مولف بودنش در بازیگری در اینجا به کمک او آمده است. تمساح خونی فیلمی است که هم مخاطب آن را می پسندد و هم منتقد این فیلم را دوست خواهد داشت ...
موفق در سرگرم سازی/ نگاهی به فیلم تمساح خونی
کنار عباس جمشیدی فر است. زوجی که بدلیل تسلط بر موقعیت سازی و بداهه گویی توانسته اند بار بزرگی از پویایی و ریتم فیلم را بر دوش بکشند. بده بستان های خوب حسی در کنار پوشش خلاءهای متن، مهارتی است که این دو بازیگر به خوبی از پس آن بر آمده اند. فیلم از همان آغاز چنان درگیر ساخت موقعیت و حادثه است که دیگر فرصتی برای درگیری مخاطب با قصه، شخصیت پردازی و یا اصل اتفاق درام باقی نمی گذارد و بیشتر ترجیح می دهد ...
یادآوری یکی از کلیدواژه های اصلی آغوش باز است
نداشته و شخصیت های تاثیرگذاری داشته اند. شعیبی گفت: من خودم هیچوقت مقید به یک گونه خاص سینمایی نبوده ام. به همین دلیل فکر می کنم بهترین اتفاق من در این سال ساخت در آغوش باز با یک گروه درجه یک بود. همچنین یک تهیه کننده خوب و کاربلد در کنار ما بود تا این ژانر را به درستی ارائه کنیم. کارگردانی نمی تواند در کنار یک تهیه کننده خوب فیلم بد بسازد و همچنین نمی توان کنار یک تهیه کننده بد فیلم خوب ...
گفت وگو با رضا کشاورز حداد، نویسنده و کارگردان باغ کیانوش | کار کودک و نوجوان نیاز به سرمایه گذاری جدی ...
با مخاطب آن مقطع ارتباط برقرار می کند. گویش آدم ها بومی نیست. سعی کردیم فضا را خیلی نزدیک تر به مخاطب امروزی کنیم. اتفاقات رخ داده شده آن مقطع بر اساس واقعیت است. قصه را با یک سری المان ها امروزی تر کردم تا مخاطب امروزی ما یعنی قشر کودک و نوجوان بتوانند با فیلمم ارتباط برقرار کند. سوژه اولیه نخستین ساخته سینمایی تان از کجا آمد؟ در مقطعی روی طرح سریالی کار می کردم که کتاب باغ ...
پای مضامین اجتماعی به سینما باز شود
توان در کنار آثار سرگرم کننده و کمدی به ساخت فیلم هایی فکر کرد که نگاه واقع بینانه ای به موضوعات اجتماعی و خانوادگی دارند. عسگری درباره ساخت فیلم آغوش باز و مضامینی که از طریق این فیلم به مخاطب انتقال داده می شود بیان کرد: در دل عاشقانه ای که روایت شده است از مفاهیمی صحبت می شود که به نظرم مطرح کردن آنها جذاب است. وقتی برای اولین بار من، بهروز شعیبی و سجاد نجفی (یکی از نویسندگان ...
چطور اعتبار یک کتاب پرفروش را خرج خاطرات شخصی کنیم!
رمضان دو یا سه سال پیش انسیه شاه حسینی این کتاب را مطالعه کرده بود و در راستای مطالبات مقام معظم رهبری که استفاده از کتاب های تاریخ دفاع مقدس بود، این فیلم نامه را تدوین کرد. البته داستان با کمی تغییرات همراه بود تا با اضافه کردن درام، قصه رنگ و بوی سینمایی بگیرد. وی در ادامه با تاکید بر اینکه این فیلم اقتباسی زنانه است، بیان کرد: البته این روال در ساخت فیلم های اقتباسی همیشه وجود دارد، به ...
دوربین جواد عزتی هنوز کمدی نشده است
نمی شود که به دلیل تجربه اول کارگردان است. بخش بعدی نقد سینما به گفتگو درباره فیلم سینمایی تابستان همان سال ساخته محمود کلاری با حضور افشین علیار منتقد سینما اختصاص داشت. افشین علی یار ابتدا بیان کرد: محمود کلاری از پیشکسوتان و کاربلدان سینمای ایران است و فیلم اولش یعنی تابستان همان سال بسیار روان و آرام است و قصه گویی اش من را یاد درخت گلابی مهرجویی انداخت. فیلم برای من قابل ...
کلاری: قصدم بر این بود 90 دقیقه قصه بگویم
داستان نمی شوند اظهار کرد: واقعیت امر این است که من سعی کردم در این فیلم قصه گو باشم؛ دقیقا مانند مادربزرگ خودم و سعی کردم 90 دقیقه برای مخاطبان قصه تعریف کنم زیرا در سینمای ما اکنون قصه گویی رنگ باخته است. و درنهایت باز از شما عذرخواهی می کنم البته شاید عذرخواهی وظیفه و کار من نباشد. کلاری اضافه کرد: هیچ تدبیری برای ریتم کند یا تند فیلم نداشتیم. براساس تجربه 4 دهه ای در ارتباط با ...
شه سوار بوی شادروان می دهد؟/ تلاش برای شبیه نشدن 2 فیلم
تهیه کننده شه سوار معتقد است به دلیل نوع فضاسازی، فرم پوشش و داستان خانوادگی که در فیلم وجود دارد، ممکن است منتقدان آن را با شادروان مقایسه کنند این در حالی است که قصه فیلم متفاوت است. آزاده فضلی؛ فیلم سینمایی شه سوار سومین فیلم بلند حسین نمازی است که پیشینه ای فیلم کوتاهی دارد. او پس از آپاندیس که اولین فیلم بلندش در فضایی با ریسک بالا برای جذب مخاطب بود، شادروان را ساخت که درامی ...
شعیبی در نشست آغوش باز : زنان فیلم هایم همیشه تاثیرگذار بوده اند
ارگان ها می توانست جذاب باشد که بخشی از هزینه را بپردازند. مهدی عسگری مجری طرح نیز در سخنانی عنوان کرد: ما روزی تصمیم گرفتیم یک فیلم عاشقانه و خانواده محور بسازیم و امیدوارم نظر مخاطب جلب شده باشد. مهرداد کوروش نیا نویسنده درباره فیلمنامه آغوش باز بیان کرد: آقای شعیبی و سجاد نجفی سه ماه روی فیلمنامه کار کردند. بعد از این سه ماه آقای شعیبی با من تماس گرفت و بعد من به دوستان اضافه شدم و با ...
تمساح خونی تلفیق دو ژانر اکشن و کمدی است
به گزارش شهر پلاس ، پدرام افشار، نویسنده فیلم سینمایی تمساح خونی ساخته جواد عزتی در برنامه نقد سینما شبکه چهار سیما درباره بازخورد های مخاطبان و ایده فیلم گفت: خداراشاکریم که زحمت 80 نفره دیده شد. ایده اولیه تمساح خونی از علی دادرس بود و من براساس طرح اولیه بازنویسی هایی را انجام دادم و بعد وارد پروسه نگارش شدیم. افشار در پاسخ به این سوال که چقدر نظر آقای جواد عزتی در ساختار فیلمنامه ...
روزنوشت های جشنواره فیلم فجر/3 خواب آشفته زرافه ها در شب سوم !
متفاوت باشد، اما نتوانسته خلاء روایت داستانی و قصه یا حتی روایت تاریخی را پر کند. نمازی و شه سوارش شه سوار که شانس این را داشت سالن پر از جمعیت را بعد از تماشای مسابقه فوتبال ایران و ژاپن در خانه جشنواره را به دست آورد، تا اینجا اگر بدترین فیلم جشنواره نباشد، حتما یکی از بدترین هاست. نمازی که سال گذشته با شادوران به ساخت فیلم کمدی رو کرد و اتفاقا با همین اثر هم خوب ظاهر شد و توانست ...
احمد قصه پُرغصه مردمان رنج دیده بم است
کاراکتر ها بگذارید و بعد لباس را طراحی کنید، مطرح کرد: ذات طراحی همذات پنداری است، شما تا جای شخصیت ها زندگی نکنید، نمی توانید به آن چه ارایه می دهید زندگی ببخشید و اصطلاحا لباس به تن بازیگر نخواهد نشست. در چنین شرایطی می گوییم کار لباسی نداشت و تنها چیزی برای پوشیدن تن شخصیت ها بود. حمیدی درباره همکاری طراح لباس با بخش های مختلف یک پروژه اظهار کرد: برخلاف نظر بسیاری اگر هربخش از اجزای یک ...
حاج قاسم به توان بی نهایت
؟ بعد براساس آن قصه، سراغ طرح مسائل و مفاهیم مورد نظر برویم. اگر شما قصه نداشته باشید، با بهترین امکانات و چهره ترین بازیگران هم کاری از پیش نمی برید و مخاطب با اثر شما همراه نمی شود. نمونه اش هم پروژه های آنچنانی که میلیاردها تومان و دلار خرج کردند اما چون قصه نداشتند در مواجهه با مخاطب با شکست مواجه شدند و حتی تبلیغات و اکران های آنچنانی و حضور بازیگران کشورهای مختلف هم به کمک فیلم نیامد. وقتی قصه ...
شکار حلزون ، جهان فیلم به شدت کوچک است
ایفای نقش کرده اند. چهل ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر شامگاه چهارشنبه -11 بهمن- رسما افتتاح و از روز پنجشنبه اکران فیلم ها در خانه جشنواره (برج میلاد تهران) و سینماهای مردمی آغاز شد؛ 22 فیلم در بخش سودای سیمرغ، 12 فیلم در بخش نگاه نو و 4 فیلم در بخش انیمیشن با یکدیگر رقابت می کنند و در نهایت برگزیدگان بخش های مختلف در مراسم اختتامیه -22 بهمن- معرفی خواهند شد. ...
محمود کلاری: تلاش کردم 90 دقیقه برای مخاطبان قصه تعریف کنم
د مادربزرگ خودم. همچنین تلاش کردم 90 دقیقه برای مخاطبان قصه تعریف کنم زیرا در سینمای ما اکنون قصه گویی رنگ باخته است و در نهایت باز از شما عذرخواهی می کنم البته شاید عذرخواهی وظیفه و کار من نباشد. وی درباره ساخت تک پردگی و خاطره محور بودن فیلم و ریتم کند آن توضیح داد: هیچ تدبیری برای ریتم کند یا تند فیلم نداشتیم. براساس تجربه 4 دهه ارتباط با افراد مختلف و آموختن از هر آن ها، فکر کردم ک ...
نشست رسانه ای تابستان همان سال برگزار شد
اول فیلم را نشوند، متوجه داستان نمی شوند. واقعیت امر این است که من سعی کردم در این فیلم قصه گو باشم؛ دقیقا مانند مادربزرگ خودم. همچنین تلاش کردم 90 دقیقه برای مخاطبان قصه تعریف کنم، زیرا در سینمای ما اکنون قصه گویی رنگ باخته است؛ و درنهایت باز از شما عذرخواهی می کنم البته شاید عذرخواهی وظیفه و کار من نباشد. وی درباره ساخت تک پردگی و خاطره محور بودن فیلم و ریتم کند آن توضیح داد: هیچ تدبیری ...