سایر منابع:
سایر خبرها
کنیم افراد انسان های خوبی باشند اما از این مواجهه قرآنی به دست می آید که این گروه سوم آنقدر مهم هستند که حساب جداگانه نسبت به خوبان و مقربان و نیکان دارند. وی افزود: به عبارت دیگر دستگاه تربیتی ما باید به این ضلع سوم توجه خاصی نشان دهد. امام علی(ع) در نهج البلاغه فرمودند که ان الجهاد باب من ابواب الجنه فتح الله بخاص اولیائه. یعنی جهاد بابی از ابواب بهشت است که خداوند آن را بر اصحاب خواص ...
کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَةٍ مِّئَةُ حَبَّةٍ وَاللّهُ یُضَاعِفُ لِمَن یَشَاءُ وَاللّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ ﴿ 261 ﴾ مَثَل (صدقات ) کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند دانه ای است که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه ای صد دانه باشد؛ و خداوند برای هر کس که بخواهد (آن را) چند برابر می کند، و خداوند گشایشگر داناست . (261) الَّذِینَ یُنفِقُونَ ...
...> در آن لحظه که از پای افتاده بودی و از همه جا ناامید بودی، خداوند دست تو را گرفت و یاریت فرمود. اکنون وقت آن رسیده که به شکرانه ی این لطف الهی تو نیز دست افتادگان را بگیری و به آنها کمک کنی. از زیاده خواهی بپرهیز چرا که مال زیاد رنج بسیار نیز به دنبال خواهد داشت و بدان که قناعت بزرگترین گنج است. نتیجه تفال به دیوان حافظ: 1- حضرت حافظ در بیت های سوم و چهارم می فرماید: * کسی که ...
...؛ حضرت می فرماید رمضان، ماه صبر است. امیرالمؤمنین علیه السلام به نقل از رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود الصَّبْرُ ثَلَاثَةٌ صَبْرٌ عِنْدَ الْمُصِیبَةِ وَ صَبْرٌ عَلَی الطَّاعَةِ وَ صَبْرٌ عَنِ الْمَعْصِیَة ؛ یعنی صبر سه قِسم است: صبر هنگام مصیبت، صبر بر طاعت خدا و صبر در معصیت. مسئله صبر در قرآن نیز بسیار مطرح است و خداوند همواره دعوت به صبر می کند؛ از جمله آنکه در آیۀ155 سورۀ بقره فرمود وَ ...
قرب الهی و رانده شده از درگاه الهی است. در فرهنگ قرآن کریم هوا به معنای متمایل شدن به باطل و آن چیزی که برخلاف حق است معنا می شود. این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه انسان نباید به خواسته های باطل متمایل شود عنوان کرد: اگر انسان به خواسته های باطل متمایل شود از راه خدا منحرف می شود. امام علی می فرماید هوای نفس سرچشمه همه گمراهی ها است و پیروی از آن انسان را از خدا باز می دارد. در قرآن ...
اقدس وی نیست و هیچ اسم و صفتی غیر از اسما و صفات او وجود ندارد و غیر از فعل او فعل دیگری موجود نیست. بنابراین هر سه نوع وحی، غایةالامر به خداوند می رسد و همه اش وحی خداست، ولی عکس العمل پیامبر(ص) در مواجهه با این انوع وحی متفاوت بوده است. در روایت آمده که از حضرت صادق(ع) می پرسند رسول خدا(ص) تاب دیدار جبرئیل را نداشت و از خود بی خود می شد و غش می کرد. حضرت در پاسخ فرمود: این در حالی بود که ...
...> یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ ﴿102﴾ ای اهل ایمان، از خدا بترسید چنانچه شایسته خدا ترس بودن است، و نمیرید جز به دین اسلام. (102) وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ ...