سایر منابع:
سایر خبرها
باز می روید؟ ویلیام بارت: بله. زمان عمده و غالب در فلسفه هایدگر زمان آینده است. برایان مگی: چون به قول معروف او اساسا انسان را مخلوقی باز و ادامه یابنده می داند. ویلیام بارت: بله. اساسا ما دلیل این که تصور زمان یعنی زمان قابل اندازه گیری با ساعت و ساعت مچی را ایجاد کردیم، و سایر زمان سنج ها را ساختیم، برنامه ریزی برای خرج کردن وقت مان است. ما خودمان را به آینده می ...
عشر 16. بَقِیَّتُ اللَّهِ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنتُمْ مُؤْمِنِینَ وَ مَا أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ (26) یعنی: اگر مؤمن باشید، باقی مانده خدا برای شما بهتر است و من بر شما نگاهبان نیستم. در این آیه گروهی با اشاره بقیه الله آن را به عنوان یکی از ویژگی های خاص صاحب الزمان (عجّل الله فرجه الشریف) می دانند. چون آیه فوق اطلاق دارد، چنین معنایی از آن بدون اشکال است که بگوییم: بقیة ...
را داشت که سخن حق را به زبان آورده و اقدام حق طلبانه را انجام دهد، هر چند با عکس العمل تندی روبه رو شود، لذا وقتی منصور از او پرسید: یاابا عبدالله لم خلق الله الذباب ، فقال: لیذل به الجبابره؛ چرا خداوند مگس را خلق کرد؟ فرمود: تا جباران را خوار کند. و به این ترتیب منصور را متوجه قدرت الهی کرد (تهذیب الکمال،ج1،ص95.) و آن گاه که فرماندار مدینه در حضور بنی هاشم در خطبه های نماز به علی (علیه السّلام) دشنام داد، امام چنان پاسخی کوبنده داد که فرماندار خطبه را ناتمام گذاشت و به سوی خانه اش راهی شد. وسایل الشیعه ج16،ص423). ...
ندیدم که لب به سخن بگشایم تا آنکه او از نماز و دعا فراغت یافت و چهره اش را برگرداند. گفتم: سلام بر تو ای ابو عبداللَّه! فرمود:سلام بر تو برادرم. چرا اینجا آمدی؟ عرض کردم: پسر عمویت به تو سلام رساند و چنین و چنان گفت. او با شنیدن سخنان منصور فرمود: وای بر تو ای ربیع! (أَلَمْ یَأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکْرِ اللَّهِ وَمَا ...