سایر منابع:
سایر خبرها
عبادت خدا بدون تکبر وخود خواهی میداند إِنَّ الَّذینَ عِنْدَ رَبِّکَ لا یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتِهِ وَ یُسَبِّحُونَهُ وَ لَهُ یَسْجُدُونَ به یقین، کسانی که نزد پروردگار تو هستند، از پرستش او تکبّر نمی ورزند و او را به پاکی می ستایند و برای او سجده می کنند. وی عنوان کرد: در سوره فرقان ایه 63وقتی صفات بندگان خوب خدا را ذکر می کند به تواضع وفروتنی انان با خلق خدا و صفت گذشت وعفو اشاره می کند ...
صادق(ع) فرمودند: نَحْنُ وُلَاهُ أَمْرِ اللَّهِ وَ خَزَنَهُ عِلْمِ اللَّهِ؛ ما اهل بیت ولی امر خدا و گنجینه علم خدا هستیم (کلینی، 1407، ج1: 253). در زیارت حضرت صاحب الزمان (عج) نیز آمده است: السلامُ عَلَیکَ یا مَعْدِن العُلومِ النَّبَویه؛ سلام بر تو ای معدن ]و سرچشمه[دانش های پیامبر. که تمام علوم پیامبر (ص) از جمله مبین بودن قرآن را شامل می شود. مبینان واقعی قرآن از منظر ...
چکیده همراهی مبین با قرآن از جمله مباحث کلامی- علوم قرآنی است. قرآن به عنوان مهم ترین مصدر تشریع احکام، یگانه محور تردیدناپذیر همه فقهای اسلامی، اعمّ از امامیه و اهل سنت، به شمار رفته و کتاب هدایت تا روز قیامت است؛ اما بهره مند شدن از این امر (هدایت الاهی) مستلزم آن است که خداوند در کنار کتاب هدایت خویش، مبینی را قرار دهد که به بیان مراد الاهی بپردازد. تبیین در کاربرد لغوی به معنای آشکار ...
أسرفوا علی أنفسهم لا تنقطوا من رحمهًْ الله؛(3) ای بندگان که بر خود ستم و اسراف کرده اید از رحمت خدا ناامید نشوید. سوءظن به خداوند و شمول رحمت و دریای مغفرت او موجب ناامیدی و قنوط نسبت به او می شود. در قرآن به دوری از ظن و گمان بد امر شده است چرا که بعضی از گمان ها، گناه است. (4) گمان بد به خدا موجب ایجاد رشد صفات رذیله ای مانند بخل و ترس و حرص می گردد. (5): و ذلکم ظنکم الذی ظننتم بربکم أرداکم ...
. سلیمان دستور به باد می داد، دستور به جن می داد، دستور به حیوانات می داد، با مورچه سخن می گفت. همه ی موجودات تحت اختیار او بودند و از همه ی موجودات استفاده می کرد. این تجلّی خلیفه اللّهی است. برای خداوند متعال همه ی موجودات مسخّر هستند، خدا همه ی موجودات را در چنگ خود دارد. اگر انسان به مقام خلیفه ی الهی رسید، همه ی موجودات از او فرمان می برند. خورشید را می تواند برگرداند، مدار موجودات را می تواند ...