دوشنبه ۱۴ خردادساعت ۰۷:۴۴Jun 2024 3
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 22 اسفند 1401 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1400 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1401 خبرگزاری کتاب ایران 31 اردیبهشت 1401 خبرگزاری کتاب ایران 31 خرداد 1401 خبرگزاری کتاب ایران 31 تیر 1401 خبرگزاری کتاب ایران 1 مرداد 1401 خبرگزاری کتاب ایران 31 شهریور 1401 خبرگزاری کتاب ایران 30 مهر 1401 خبرگزاری کتاب ایران 30 آبان 1401 خبرگزاری کتاب ایران 1 آذر 1401 خبرگزاری کتاب ایران 30 دی 1401 خبرگزاری کتاب ایران 30 بهمن 1401 خبرگزاری کتاب ایران 1 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 2 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 3 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 4 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 5 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 6 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 7 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 8 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 9 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 10 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 11 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 12 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 13 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 14 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 15 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 16 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 17 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 18 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 19 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 20 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 21 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 22 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 23 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 24 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 25 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 26 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 27 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 28 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1401 
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۲:۲۳    
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری جشن ملی نوروزگاه با شعار نوروز؛ میراث صلح و دوستی، پیوند فرهنگ و طبیعت در سنندج خبر داد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۰:۴۸    
کتاب آینده روشن با محوریت نکات تفسیری سوره مبارکه محمد(ص) از سوی سازمان دارالقرآن الکریم منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ - ۱۰:۳۳    
در راستای نشست دیپلماسی ایثارمحور و شکل گیری تمدن نوین اسلامی از 15 عنوان کتاب تجدید چاپ شده به زبان انگلیسی در حوزه ایثار و شهادت رونمایی شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۵:۲۵    
مراسم یادبود سید عبدالله انوار، چهره علمی و فرهنگی کشور صبح امروز با حضور اهالی فرهنگ و دوستداران این اندیشمند فرهیخته ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۴:۲۷    
سروده های عباسعلی سپاهی یونسی با عنوان دوچرخه فکر می کند به ما دو تا از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۱:۲۲    
فرزاد قائمی، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد در نشست تخصصی پنج گنج نظامی درباره این شاعر گفت: شعر فارسی در دوران نظامی، دوران بالندگی و درخشش را تجربه می کند.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۱۰:۵۱    
سعید سلیمان پور، شاعر، طنزپرداز ارومیه ای در نشست تخصصی پنج گنج نظامی گفت: از مهم ترین ویژگی شعر نظامی گنجوی این است که در آثارش مقلد نیست بلکه مبتکر است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ - ۰۹:۰۶    
کتاب اشتغال و انتخاب شغل بر پایه آموزه های اسلامی اثر مصطفی عباسی مقدم روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۲:۵۷    
لویی فردینان سلین در نمایش افسانه ای برای وقتی دیگر خواننده را به سفری هذیانی و دوزخی در زمان ها و مکان های مختلف می برد، لحظه ای با نویسنده به میدان جنگ جهانی اول می رویم ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۲:۰۱    
انتشارات فرهنگ معاصر، کتاب از این باغ شرقی؛ نظریه های نقد شعر کودک و نوجوان اثر پروین سلاجقه را برای علاقه مندان و متخصصان این حوزه منتشر کرد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۲۰:۱۳    
کنزابورو اوئه، نویسنده پرافتخار ژاپنی و برنده جایزه نوبل ادبیات در 88 سالگی درگذشت.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۹:۲۹    
کتاب دِیاری سو، نقد، بررسی و تحلیل اجمالی شعر تبری و دیدگاه ها روانه بازار کتاب مازندران شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۹:۰۵    
غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در آیین گشایش دومین جشنواره آیین سخن تاکید کرد که والاترین هنر نظامی و آنچه سکه اش به نام این حکیم ضرب شده، منظومه سرایی وی است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۸:۲۶    
آیین یاد بود حجت الاسلام مسعود دیانی، عصر امروز در مسجد آیت الله خامنه ای حوزه هنری برگزار شد./عکاس: امین سروری
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۶:۱۰    
فیلم نامه سه جلدی کوچک جنگلی به قلم ناصر تقوایی نویسنده، فیلم ساز و عکاس ایرانی توسط نشر مس منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۶:۰۸    
خدمات حوزه چاپ در همه مراحل قبل از رسیدن به مرحله انتشار لیتوگرافی از شمول مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۶:۰۴    
آیا تا به حال برای سفر نوروزی ارزان به مشهد به ویژگی های هتل های دو و سه ستاره در نزدیکی و اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) فکر کرده اید؟ در این مطلب با معرفی هتل های خیابان طبرسی مشهد همراه شما عزیزان ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۵:۵۵    
فیلم داستان سیاوش که برداشتی آزاد از داستان بوف کور است از روز چهارشنبه 24 اسفند بصورت آنلاین توسط گروه سینمایی هنر و تجربه و از طریق سایت هاشور اکران می شود.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۸    
شهر کتاب ایلام در اقدامی فرهنگی مجموعه شعر نوونِ دووس سروده: فرهاد شاهمرادیان را در نوبت دوم چاپ در اختیار مخاطبان شعر کردی قرار داد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۵:۳۵    
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: شعار سی مین نمایشگاه بین المللی قرآن می خوانمت خطاب به قرآن است که به منظور تشویق عموم مردم و مخاطبان به قرائت همراه با فهم قرآن طراحی شده است و بحث کودک و نوجوان و ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۳۹    
بیستمین جایزه ملی کتاب دفاع مقدس با هدف کمک به توسعه فرهنگ مکتوب دفاع مقدس* برگزیدگان و شایستگان تقدیر خود را معرفی کرد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۳۹    
مجموعه شعر تنهایی دسته جمعی سروده بهراد باغبانی نیک، شاعر سپیدسرای جنوبی در آیینی که به همت دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر شامگاه یکشنبه، 21 اسفندماه برگزار شد، رونمایی شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۲۷    
گزارش ها از بازار مواد اولیه کتاب نشان دهنده ثبات نسبی قیمت ها است، بازار کاغذ با نوساناتی همراه بوده و بهای مرکب و زینک نیز همانند هفته پیش است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۱۵    
مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان میاندوآب گفت: در میاندوآب 221 کانون فرهنگی و هنری شهری و روستایی و 5 کتابخانه مسجدی فعالیت می کنند.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۰۸    
آئین اختتامیه بیستمین جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس صبح امروز دوشنبه 22 اسفند در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۴:۰۵    
احسان کیانخواه، پژوهشگر فلسفه و حکمرانی سایبری و رئیس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۳:۵۵    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیستمین جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس گفت: آثار کم نظیری در حوزه دفاع مقدس پدیدآمده اند که رکورد تجدید چاپ را شکسته اند ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۳:۳۹    
کتاب اصول و قواعد استنباط ائمه(ع) از قرآن اثر سید موسی صدر روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۳:۱۷    
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار 376 عنوان کتاب در موضوعات مختلف طی سال جاری در همدان خبر داد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۳:۰۸    
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، برحمایت از جشنواره فیروزه برای تقویت زمینه های تولید کالا های فرهنگی تاکید کرد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۴۴    
کتاب بنیادی از دانایی و وارستگی ؛ تاریخ شفاهی بنیاد دانشگاهی فردوسی به قلم علی باغدار دلگشا منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۴۰    
کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی در سال های اخیر در تلاش بوده اند حوزه فعالیت کتابخانه های عمومی را از یک قرائت خانه یا محلی صرف برای به امانت گرفتن کتاب تغییر دهند و به کتابخانه به مثابه یک مجموعه ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۴۰    
مهدی فخرزاده گفت: کتاب من، تو و دریای بزرگ آبی نقد جزمیت است و بزرگ ترین ویژگی آن این است که کودک اگر هربار کتاب را بخواند، کشفی جدید در تصاویر و متن خواهد داشت ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۱۸    
حداد عادل گفت: امروز مردم توجه شان به یک هدف و ارزش متعالی آثاری با موضوع جهاد و شهادت و ایثار جلب شده است اگر آثار نویسندگان قبل از انقلاب را مطالعه کنیم اصلاً این بحث ها در آنها نبوده است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۱۸    
عسکری با اشاره به آمار بالای اهدای کتاب در سنندج، گفت: خوشبختانه فرهنگ وقف و اهدای کتاب در سنندج نهادینه شده و این امر مایه افتخار است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۰۰    
فولیوی یکم شامل مجموعه کامل نمایشنامه های شکسپیر، نخستین بار در سال 1623 و بعد از مرگ وی منتشر شد. به مناسبت چهارصدمین سال انتشار این کتاب ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۲:۰۰    
همزمان با روز بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی، محفل ادبی صبح اشراق با نقد آثار فاطمه بختیاری و خوانش اشعار حکیم نظامی گنجوی برگزار شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۱:۵۴    
کارشناس مسئول کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور معتقد است؛ عینیت بخشیدن به روستاها دستاورد موفق دو دوره اخیر جشنواره روستاهای دوستدار کتاب است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۱:۵۱    
نظریه ایرانشهر یک نظریه آرکائیک است که از جانب این فیلسوف به نظریه ای آکادمیک تبدیل می شود به طوری که ایران زمین می تواند یک آرکائیک محض باشد که سرزمین همه ایرانی هاست.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۱:۳۹    
همزمان با فرارسیدن هفته بزرگداشت شهدا و راهیان نور شبکه های رادیویی ویژه برنامه های متنوعی را تدارک دیده اند که در طول این هفته روی آنتن شبکه های رادیویی می رود.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۷    
زمان ششمین نمایشگاه کاغذ و مقوا، کارتن، فرآورده های سلولزی و ماشین آلات مربوطه تغییر کرد، این نمایشگاه یکم تا چهارم مرداد 1402 برگزار خواهد شد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۱:۲۴    
غلامرضا طریقی، شاعر و از همکاران زنده یاد مسعود دیانی در یادداشتی که در اختیار ایبنا قرار داده، به دوستی خود با این روحانی ادیب اشاره کرده است که در ادامه می خوانید.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۲۳    
فاطمه دولتی در نشست رونمایی و جشن امضای کتاب سر بر دامن ماه با اشاره به سختی های نوشتن داستان تاریخی و مذهبی بیان کرد: نوشتن داستان های مذهبی کار بسیار سختی است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۲۳    
کتاب کاشف دریاهای نور نوشته یوسف یزدیان وشاره با تصویرگری مهدی بادیه پیما از سوی انتشارات به نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و راهی بازار نشر شده است ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۱۷    
مراسم اسکار 2023 برندگان خود را شناخت. در میان جوایز، جایزه بهترین فیلم نامه اقتباسی به فیلم حرف های زنانه رسید.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۱۴    
فلوران ایدالو: با وجودی که نیکولو در نگارش دیپلماتی غنی بود، اما دستار و گل سرخ آخرین اثر اوست و این نشان می دهد که ایران در قلب و پیشینه حرفه ای او چه میزان اهمیت داشته است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۱۰:۰۷    
احمد خیالی خطیبی، استادیار زبان و ادبیات فارسی تاکید دارد که با توجه به مضمون و محتوای شعر شاعران معاصر ایران از جمله اخوان، شاملو ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۹:۵۹    
نویسنده کتاب گردشگری خلاق معتقد است: در نسل سوم گردشگری با گردشگرانی مواجه هستیم که به دیدن جاذبه های گردشگری اکتفا نمی کنند و با هدف تجربه و درک عمیق از مقصد به سفر می روند.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۹:۴۸    
کتاب منم یه مادرم به سرپرستی و دبیری مریم فلاح کوشیده است تا مخاطب را از لحظه تولد شهید تا لحظه شهادت هم پا و همراه مادر شهید ببرد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۹:۳۹    
رئیس انجمن نابینایان و کم بینایان آذربایجان غربی گفت: سال جاری بیش از 200 عنوان کتاب بریل در سطح استان به همت انتشارات بریل و دیجیتال ارومیه به چاپ رسیده است.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۹:۳۱    
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، یکی از برنامه های این شرکت در سال جدید را افتتاح طرح راسته کتاب پایتخت اعلام کرد و از آغاز مرمت دو خانه مشاهیر تهران خبر داد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۹:۱۹    
جعفرقلی کیانی، نویسنده و پژوهشگر و دانش آموخته ادبیات فارسی معتقد است: تقریباً تمام گویندگان منظومه های عاشقانه از بعد از نظامی در سروده های خود مستقیماً متاثر از خسرو و شیرین و دیگر منظومه های ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۸:۵۴    
مراسم اختتامیه هفته بزرگداشت مقام حکیم نظامی همزمان با روز بزرگداشت این شاعر بلندپایه پارسی شامگاه شنبه (21 اسفند 1401) باحضور جمعی از علاقمندان و شخصیت های فرهنگی در تالار وحدت برگزار شد ...
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۸:۵۱    
مخاطب عام در این کتاب می تواند با دقت و عمق بیشتری روابط همشیری خودش را واکاوی کند و با توجه به بخش آخر که نویسنده این روابط را به جامعه بسط داده است به درک بهتری از روابط بین فردی و اجتماعی می رسد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۸:۵۱    
کتاب درآمدی به معرفت شناسی تالیف علیرضا عباسی از سوی انتشارات ویرایش ذهن به بازار کتاب آمد.
ایبنا   ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ - ۰۸:۴۲    
مارگارت اتوود، نویسنده پرکار کانادایی و برنده جایزه بوکر، به بهانه انتشار مجموعه داستان جدیدش با عنوان بچه های سالخورده در جنگل گفت وگویی با گاردین انجام داده و به شباهت ها و تطابق های داستان های این ...