دوشنبه ۱۴ خردادساعت ۰۶:۳۵Jun 2024 3
جستجوی پیشرفته

خبرهای خبرگزاری کتاب ایران 14 فروردین 1403 - ibna.ir

خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1393 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1394 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1395 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1396 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1397 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1398 خبرگزاری کتاب ایران 30 اسفند 1399 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1400 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1401 خبرگزاری کتاب ایران 29 اسفند 1402 خبرگزاری کتاب ایران 1 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 2 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 3 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 4 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 5 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 6 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 7 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 8 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 9 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 10 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 11 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 12 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 13 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 14 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 15 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 16 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 17 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 18 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 19 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 20 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 21 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 22 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 23 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 24 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 25 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 26 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 27 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 28 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 29 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 30 فروردین 1403 خبرگزاری کتاب ایران 31 فروردین 1403 
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ - ۱۲:۴۰    
پس از وقفه ای طولانی نخستین شماره دوره جدید فصلنامه خبری-آموزشی مرمت توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ - ۰۸:۰۷    
لرستان - جلد نخست کتاب اتابکان و والیان لرستان اثر زنده یاد محمدرضا والی زاده معجزی به کوشش حسین والی زاده معجزی از سوی انتشارات پریسک منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۸ - ۱۱:۰۷    
در طی این سال ها هنرمندان عرصه تئاتر، نمایش های اقتباسی بسیاری را به روی صحنه بردند و به موفقیت های بسیاری به دست آوردند. عرصه تئاتر امسال نیز، خالی از این نمایش ها نیست.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۶ - ۱۴:۲۷    
انتشارات امیرکبیر دو کتاب تازه به رده سفرنامه های خود افزوده و به تازگی سفرنامه یک پزشک اسکاتلندی و سفرنامه هایی از تاجران انگلیسی در عصر صفوی را با ترجمه ساسان طهماسبی منتشر کرده است.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۱۴:۱۹    
معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بیانیه ای، اعلام کرد که پس از عملیات موفق و غرورآمیز طوفان الاقصی رژیم منحوس و نامشروع صهیونیستی به خوبی دریافته که در باتلاقی عمیق و راهبردی ...
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۰۹:۵۷    
قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در کارگروه بزرگداشت حکیم توس گفت: فردوسی یک افتخار ملی است، باید پیگیری و تلاش کنیم که رخدادی در شأن و منزلت حکیم ابوالقاسم فردوسی اتفاق بیفتد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۰۹:۴۲    
هرمزگان - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان هرمزگان گفت: نخستین کتابخانه سیار شهری هرمزگان در پارسیان راه اندازی می شود.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۰۹:۴۲    
هرمزگان - پویش ملی زندگی با آیه ها در بندرعباس، اولین عضویت و امانت گیرنده کتاب سال 1403 هرمزگان عناوین مهمترین اخبار کوتاه کتاب در استان هرمزگان است.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۵ - ۰۹:۴۲    
کتاب مفاتیح الجنان با گردآوری شیخ عباس قمی به عنوان دهمین کتاب از سلسله نشست های صد کتاب ماندگار قرن بررسی و معرفی می شود.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۲۲:۱۷    
محمدمهدی عبداللهی، شاعر و پژوهشگر در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران شعر تازه ای سروده و در اختیار ایبنا قرارداده است.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۲۱:۳۲    
تنها شبروان و عارفان اهل دلی چون حافظ می دانند که در شب قدر چه حالی به عاشقان معبود دست می دهد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۲۰:۱۷    
مرحوم شیخ صدوق در کتاب امالی مهم ترین کار در شب قدر را مذاکره علمی دانسته است: مَن أحیا هاتَینِ اللَّیلَتَینِ بِمُذاکَرَهِ العِلمِ فَهُوَ أفضلُ .
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۸:۱۷    
جعفر سید، شاعر و مدیر نشر آشنایی رباعیاتی را در واکنش به حمله اخیر اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سروده و در اختیار ایبنا قرارداده است.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۷:۵۷    
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: به فردوسی نگاه تجلیل از زبان فارسی و تجلیل تمدنی از گذشته ایران را داریم و فردوسی را نقطه اتصال بین گذشته و آینده ایران می دانیم ...
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۵:۳۴    
نسخه صوتی رمان سیاه سالی نوشته فاطمه بهرامی توسط موسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۴:۴۹    
باران آرام چشمانش را باز کرد و باز بست و به خواب رفت. می خواستم سرم را روی پاهایش بگذارم و زارزار گریه کنم. زنگالو سرم را گذاشت روی سینه اش. آن قدر گریه کردم تا خوابم برد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۴:۳۹    
خراسان رضوی- محمد ناصر فرخاد (صابری) از شاعران نسل اول مهاجر افغانستانی در مشهد از دنیا رفت.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۴:۰۳    
معاونت امور رسانه ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه ای از تمدید زمان ارسال آثار به پویش رسانه ای ققنوس قلم تا پایان روز جمعه 17 فروردین ماه همزمان با روز جهانی قدس خبر داد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۳:۳۶    
کتاب پادشاه کوچکِ غول های بزرگ به نویسندگی ناهید رحیمی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۳:۰۳    
نیلوفر نیک بنیاد، نویسنده کتاب کودک گفت: من تاحدودی مخالف این هستم که همیشه داستان های کودک و نوجوان پایان خوش داشته باشند ...
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۳:۰۱    
مدیر سایت اطلاع رسانی صنایع سلولزی ایران نوشت: آنچه مسلم است مصرف کاغذ چاپ و تحریر در جهان رو به کاهش است، ولی بر عکس جهان، ایران همچنان بر مصرف بی حد و اندازه این کاغذ اصرار دارد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۲:۴۱    
همدان - آب هرگز نمی میرد یادگاری از سرداری است که پاهایش زودتر راهی بهشت شد و دل تسلایی برای دلتنگی همرزمان حاج میرزا در عملیات مرصاد شد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۲:۳۱    
زنجان- دبیر جشنواره قلم زنجان گفت: مهلت شرکت در مسابقه داستان نویسی فصل مشارکت 30 فروردین تمام می شود.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۲:۳۱    
زنجان- مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان از برگزاری مسابقه ملی شعر دانشجویی در زنجان خبر داد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۲:۲۶    
زنجان- مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان گفت: طرح نشاط و تعالی در 9 محور فرهنگی، ادبی و هنری در زنجان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۲:۲۶    
قم - به همت انتشارات کتابک و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، سپاه علی بن ابی طالب (ع)، سیمای نور و خانه مطبوعات، از اولین کتاب کودکانه مجموعه قهرمان من رونمایی می شود.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۲:۲۱    
کتاب طنزهای بی اجازه مجموعه ای از طنزها و طنزک هایی از جلال رفیع را شامل می شود که به صورت بلند و کوتاه و شعر و نثر آمده است.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۲:۲۱    
زنجان- رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان گفت: 2 مسابقه فرهنگی و ادبی توسط جهاد دانشگاهی استان زنجان برگزار می شود.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۲:۲۱    
مهلت ثبت نام خبرنگاران متقاضی حضور در سی وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام شد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۱:۴۶    
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق در پیامی گفت: بی تردید سزای ریختن خون های پاک زاهدی عزیز و هم رزمانش، نابودی_صهیونیسم جهانی است.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۱:۳۶    
نادر ابراهیمی در داستان کوتاه دشنام مضمونی اجتماعی را با ایجاز و بدون فلسفه بافی بیان می کند و این داستان، استعداد ابراهیمی را در فابل نویسی نشان می دهد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۱:۳۱    
پوستر و پیام روز جهانی کتاب کودک 2024 از سوی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، شعبه ملی ژاپن اعلام شد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۱:۲۱    
همدان - مدیر ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان از انتشار 60 عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری طی سال گذشته در همدان خبر داد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۱:۱۶    
کتاب راز دماغ فیل ها سروده مریم اسلامی با تصویرگری حسن موسوی از سوی نشر مهرک برای کودکان منتشر شد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۱:۰۶    
در نقطه ای که آتش کمتر شده بود، متوجه موتورسواری می شوند که روی جاده به سمت خط مقدم در حرکت است. اتفاقاً موتورسوار آن ها را می بیند و خودش را به آن ها می رساند ...
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۱:۰۱    
انقلاب 1917 روسیه شاید مهم ترین واقعه سیاسی قرن بیستم بود که طنین های آن همچنان در قرن بیست ویکم به گوش می رسد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۱۰:۳۷    
کتاب تایپوگرافی ایرانی در تزیینات پوشاک؛ مطالعه موردی برند تن درست نوشتهٔ میترا ابراهیم زاده در نوبت اول 1402 با 100 نسخه و 59 صفحه به قیمت 100 هزار تومان منتشر شده است.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۰۹:۲۲    
کتاب رهبری BS به قلم جفری ففر و ترجمه امیرحسین مروی توسط انتشارات نگاه معاصر، به چاپ دوم رسید.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۰۹:۱۷    
فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیانات رهبر انقلاب اسلامی در نخستین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی و پنجمین اجلاس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین دو کتابی است که رهبر معظم انقلاب به ...
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۰۸:۴۲    
فواد حبیبی گفت: برخلاف بیشتر بحث هایی که در حوزۀ فضای مجازی و سواد رسانه ای است؛ این کتاب به جای ترس ...
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۰۸:۴۲    
از آنجایی که حتی فروش کتابفروشی های زنجیره ای بزرگ متاثر از خرده فروشان آنلاین، کتاب های الکترونیکی و آمازون است، چگونه کتاب فروشی های مستقل کوچک می توانند به بقای خود امیدوار باشند؟
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۰۸:۳۷    
اردبیل- مدیر انتشارات نیکان امروز به بهانه روز جهانی کتاب و کودک گفت: کودک با خواندن کتاب توانایی انجام کار و خلق افکار و مقابله با مشکلات را به دست می آورد.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۰۸:۲۲    
غرفه دشمن شناخت حاصل پژوهش 12 ساله گروه پژوهشی هنری حنیف است. آغاز این پژوهش با بررسی کتاب عصر امام خمینی بوده است که حاصل آن را نمایشگاه قرآن 1403 می بینیم.
ایبنا   ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ۰۸:۱۲    
نویسنده رمان روز بی خورشید گفت: ممکن است خواننده ای که به خواندن ژانر رئال عادت دارد در رویارویی با ژانر فانتزی و تخیلی دچار نوعی واپس گرایی شود ولی به محض درک درونمایه اثر متوجه می شود در دنیایی ...