دوشنبه ۱۴ خردادساعت ۰۶:۰۸Jun 2024 3
جستجوی پیشرفته

خبرهای فرادید 30 آذر 1401 - faradeed.ir

فرادید 29 اسفند 1394 فرادید 30 اسفند 1395 فرادید 29 اسفند 1396 فرادید 11 اسفند 1397 فرادید 14 دی 1398 فرادید 30 اسفند 1399 فرادید 29 اسفند 1400 فرادید 31 فروردین 1401 فرادید 31 اردیبهشت 1401 فرادید 31 خرداد 1401 فرادید 30 تیر 1401 فرادید 31 مرداد 1401 فرادید 31 شهریور 1401 فرادید 30 مهر 1401 فرادید 30 آبان 1401 فرادید 1 دی 1401 فرادید 30 بهمن 1401 فرادید 29 اسفند 1401 فرادید 1 آذر 1401 فرادید 2 آذر 1401 فرادید 3 آذر 1401 فرادید 4 آذر 1401 فرادید 5 آذر 1401 فرادید 6 آذر 1401 فرادید 7 آذر 1401 فرادید 8 آذر 1401 فرادید 9 آذر 1401 فرادید 10 آذر 1401 فرادید 11 آذر 1401 فرادید 12 آذر 1401 فرادید 13 آذر 1401 فرادید 14 آذر 1401 فرادید 15 آذر 1401 فرادید 16 آذر 1401 فرادید 17 آذر 1401 فرادید 18 آذر 1401 فرادید 19 آذر 1401 فرادید 20 آذر 1401 فرادید 21 آذر 1401 فرادید 22 آذر 1401 فرادید 23 آذر 1401 فرادید 24 آذر 1401 فرادید 25 آذر 1401 فرادید 26 آذر 1401 فرادید 27 آذر 1401 فرادید 28 آذر 1401 فرادید 29 آذر 1401 فرادید 30 آذر 1401 
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ - ۱۱:۳۱    
چهره های منفور در تاریخ معاصر ایران شرح حال چند تن از شخصیت های تاریخ معاصر ایران است که کارنامه ننگین یا دست کم نامطلوبی از خود به جا گذاشته اند و معیار نویسنده نیز برای انتخاب این چهره های منفور ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۵ - ۰۸:۱۶    
از آن جا که توت فرنگی به خاطر وجود آنتی اکسیدان ها مخصوصا فلاونوئید، این روند را کند می کند؛ پس بهتر است این نوع میوه را امتحان کنید ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۱۵:۱۴    
جلیل فتوحی نیا حدود یک ماه گذشته را به دلیل سرطان در بیمارستان بستری بود و سه، چهار روز اخیر را هم در کما به سر برد و صبح چهارشنبه 30 آذر ماه در 52 سالگی از دنیا رفت.
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۰۸:۴۷    
باستان شناسان علاوه بر کشف این گورها، مجموعه ارزشمندی از آثار تاریخی را نیز حین کاوش پیدا کرده اند، از جمله قابل توجه ترین این اکتشافات به تکه طلا های کوچکی می توان اشاره کرد که برای تزئین قبر ها ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۰۸:۲۹    
یخ ماهی سانیان (Notothenioidei) نام یک زیرراسته از راسته سوف ماهی سانان است. در خون این ماهی ها یک گلیکوپروتئین ضدیخ وجود دارد که از به وجود آمدن هر نوع کریستال یخ در بدنشان جلوگیری می کند.
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۳ - ۰۸:۰۷    
کروکدیل ها اغلب زمستان را در حفره هایی که در حاشیه رودخانه کنده اند می گذرانند، اما گروهی از آن ها ترجیح می دهند که در آب بمانند ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۲۲:۴۷    
اگر چه پوکی استخوان یک بیماری بدون درد است، اما شکستگی های حاصل از آن می تواند تغییرات جدی در زندگی ایجاد کند ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۲۱:۱۵    
یکی از باستان شناسان گفت: ما معتقدیم که زائران به اینجا می آمدند، یک چراغ نفتی کرایه می کردند، داخل غار دعا می خواندند و به راه خود ادامه می دادند.
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۹:۱۳    
در این طرح فروش مشتریان می توانند FMC SX5 و FMC T5 را به صورت نقدی و اقساطی خریداری کنند.
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۷:۱۲    
آپارتمان لاکچری در نیویورک را ببینید.
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۶:۱۰    
این سندرم توسط همان ویروسی ایجاد می شود که ابتلا به آبله مرغان را نیز رقم می زند. پس از برطرف شدن آبله مرغان، ویروس همچنان در اعصاب ما به زندگی خود ادامه می دهد.
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۵:۳۴    
سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران در 10 استان هشدار داد.
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۴:۱۱    
خلبان یک فروند هواپیمای سبک مجبور به فرود اضطراری در یکی از بزرگراه های ایالت کارولینای شمالی شد.
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۱۱:۰۶    
پل بزرگ دانی یانگ – کانشان، طولانی ترین پل دنیا، یکی دیگر از پل های مسیر راه آهن سریع السیر پکن – شانگ های است ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۰۸:۵۱    
از ابتدا و بر اساس گفته رئیس سازمان بورس، قرار بود زمان واریز سود سهام عدالت 30 آذرماه باشد تا یلدای رئیسی به حساب مردم واریز شود ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۰۸:۱۷    
قطعا یکی دیگر از موضوعات کلیدی در استفاده از این ضرب المثل، بحث آینده نگری در بین گذشتگان بوده است، در قدیم الایام افراد نسبت به موضوعات مختلف در امر زندگی و معیشت آینده نگری می کردند و افرادی موفق ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۰۸:۰۲    
سیرک، پیازک، زرد مرغک، گزنه و گلپر جزء دیگر سبزی های معروف شمیرانی های قدیم هستند که این شمیران پژوه درباره آن ها می گوید: بعد از تفت دادن زرد مرغک با پیاز داغ ...
فرادید   ۱۴۰۱/۱۰/۰۱ - ۰۰:۲۱    
به این ترتیب دوره کوتاه مدت، اما پر از جنجال ماسک در توییتر به پایان می رسد و باید دید جانشین او چه کسی خواهد بود ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۳:۱۲    
کرم های لوله ای در تاریکی کامل زیستگاه خود احاطه شده اند و در آب پر از گاز سمی و اسید زندگی می کنند. آن ها معده، روده و چشم ندارند ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۲:۳۲    
علت این موضوع ظاهراً مربوط به تقاضای کمتر از انتظار برای مدل های میان رده و پایین رده مانند آیفون SE 3، آیفون 13 مینی و آیفون 14 پلاس می شود.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۲:۰۲    
در سطح جهانی، درخواست های ثبت اختراع از یک میلیون در سال 1995 به 2 میلیون در سال 2010 و سپس 3 میلیون در سال 2016 افزایش یافته است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۱:۱۷    
سیر و سفر غذا در بدن را ببینید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۱:۰۵    
یک بچه اسب آبی به طور معجزه آسایی توانست از دست دو شیر نر نجات پیدا کند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۲۰:۲۶    
اما اکنون با رشد تورم در کشور و به دنبال آن افزایش قیمت مسکن، قدرت خرید تا حد زیادی پایین آمده است. طبق آمار های بانک مرکزی که هر ماه از تحولات بازار مسکن شهر تهران منتشر می شود تقاضا برای خانه هایی ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۹:۲۰    
افراد مبتلا به فوبیا اغلب متوجه می شوند که ترس آن ها غیر منطقی است، اما قادر نیستند کاری برای مقابله با این ترس انجام دهند. چنین ترس هایی می توانند کار، مدرسه و روابط شخصی را مختل سازند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۸:۲۲    
روز حادثه زمانی که خواستم با پدرم به خانه خواهرم بروم، سر مسائل مالی بازهم بحث مان شد و از شدت عصبانیت با اسلحه ای که همراهم بود تیری به سرش شلیک کردم ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۷:۲۲    
به گزارش رصدخانه مهاجرت ایران مناطق اصلی تراکم جمعیت دانشجویان ایرانی شامل آمریکای شمالی، اروپای غربی، آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۶:۲۵    
یک پلنگ ماده در منطقه حفاظت شده مالامالا یک بره ایمپالا را ربود و این وعده غذایی بالقوه را به تمرینی برای توله های جوان خود تبدیل کرد.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۶:۲۲    
سامانه گاردین قرار است ماه آینده به ارتش تحویل و در سامانه های تسلیحاتی مستقر شود.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۶:۲۲    
پلنگ یکی از ماهرترین حیوانات در استتار است. او آنقدر خوب استتار می کند که می تواند تا چند قدمی شکار خودش را برساند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۶:۱۶    
بنای اصلی خانه، راه پله هایی از دو سمت دارد که بازدیدکنندگان را به ورودی عمارت می رساند. معماری خانه دبیرالملک هم مانند پنجره ها و پلکان ورودی ساختمان کاملا متقارن است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۶:۱۶    
در 2، 3 دهه اخیر با افزایش قیمت نفت، پولدارترین ها از خاورمیانه هستند، از امارات و البته دبی.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۶:۱۶    
زردچوبه حاوی آنتی اکسیدانی به نام کورکومین است که نقش مهمی در افزایش سلامت مغز و پیشگیری از اختلال های اضطرابی دارد.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۶:۱۶    
مسعودی فر، اما بیشترین شهرتش را برای نقش سارای گرجی در مجموعه عاشقانه جیران در مقابل امیرحسین فتحی یا همان سیاوش به دست آورد.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۵:۳۰    
تازه ترین ادعایی هم که در فضای مجازی و برخی رسانه های داخلی در مورد شهره لرستانی مطرح شده، کاشت ریش و سبیل او است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۵۲    
این از دست دادن عضلات که می تواند تا حدودی توسط آتروفی توضیح داده شود، یک عامل مهم برای ناتوانی جسمی در زندگی است و منجر به زمین خوردن، بستری شدن، و مرگ می شود.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۲۵    
تصاویر جدید از آذر و توران را ببینید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۲۵    
وی افزود: شب یلدا در تهران هم به اندازه 14 ساعت و 15 دقیقه و 53 ثانیه طول می کشد که طول این شب به نسبت 29 آذر و یکم دی ماه 2 تا 3 ثانیه بیشتر است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۲۵    
برای اخذ ویزای توریستی 3 روش وجود دارد که شما بسته به شرایط و نیازتان می توانید یکی از این روش ها را انتخاب نمایید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۲۲    
ویدیوی منتشر شده نشان می دهد که این F-35 B به صورت عمودی از آسمان به باند فرود می آید و به آرامی به زمین می نشیند ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۲۲    
رطوبت نیز از شاخص های دیگر تعیین کیفیت زعفران است. رطوبت زعفران سرگل باید بین 7 تا 8 درصد باشد. حسینی تصریح کرد: پیکروکروسین زعفران نیز باید با شاخص استاندارد مطابقت داشته باشد.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۲۲    
در این ویدیو می بینیم که یک گرگ گله بز های کوهی را دنبال می کند و در این تعقیب و گریز یک بزغاله نگون بخت از گله جا می ماند ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۲۲    
تخمک گذاری پنهان یکی دیگر از نمونه های عجیبی است که تقریباً منحصر به ما انسان ها است. جنس مذکر در انسان لحظه ای که زنان آماده باردار شدن هستند، تشخیص نمی دهد.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۲۲    
در روز هایی که هوا برای همه گروه ها ناسالم است استنشاق چنین هوایی معادل استعمال 3 تا 7 نخ سیگار برای همه جمعیت مواجهه یافته با آلودگی از جمله کودکان است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۱۶    
معمای چالش برانگیز ریاضی؛ شما باید در این پازل تصویری، عدد مورد نظر را پیدا کنید. توجه داشته باشید که کمتر از یک دقیقه فرصت دارید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۱۶    
معمای توهم نوری؛ افرادی با هوشِ تصویری بالا می توانند خنجر پنهان شده گلادیاتور را در 11 ثانیه پیدا کنند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۱۶    
محمدعلی کشاورز به معنای واقعی در نقش اسدالله خان درخشید و بی شک می توان این نقش آفرینی را یکی از قله های خاطره سازی در کارنامه این بازیگر توصیف کرد ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۴:۱۰    
اگر کودک شما دچار بیماری کلیه شده است، طبیعی ست برای سلامت نگهداشتن او از هیچ کاری دریغ نکنید. چرا از اصلاح رژیم غذایی او شروع نکنید؟
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۳:۵۵    
بعد از اینکه یک بنیاد مردم نهاد دربارۀ خطر ورود ویروس های ناشناخته هشدار داد، واردات میمون به آمریکا کاهش پیدا کرده و حالا شرکت های داروسازی با مشکل کمبود حیوانات آزمایشگاهی رو به رو شده اند ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۳:۴۰    
در این ویدیو می بینیم که در لحظه های مختلف، دسته گرگ های گرسنه بوفالو های عظیم الجثه را به دام می اندازند. اما در نهایت موفقیت از آن گرگ ها نیست و بوفالو ها موفق به شکست گرگ ها می شوند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۳:۴۰    
تصاویر ترسناکی که یک عکاس از گیاهان مُرده گرفت و آن را در فضای آنلاین منتشر کرد موجب ترس بسیار شدید مردم شد، چون آن را با موجودات بیگانه ای که از دریا به بیرون خزیده اند اشتباه گرفتند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۳:۲۸    
معمای تست تیزبینی: ماموریت شما این است که در عرض 15 ثانیه 2 شیر پنهان شده در بیشه را پیدا کنید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۳:۲۸    
دیرین شناسان می گویند پای یک پستاندار به اندازه ی موش را در قفسه ی سینه ی فسیل شده ی یک میکروراپتورِ درنده شناسایی کرده اند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۲:۴۷    
این ویدیو که لحظه های متفاوتی از نبرد ببرهای نر بر سر تسلط بر گله و ماده ببرها را به تصویر می کشد، می بینیم که این دو شکارچی بزرگ تا پای مرگ با یکدیگر مبارزه می کنند ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۲:۱۷    
برای حل این معادله ریاضی فقط 20 ثانیه فرصت دارید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۲:۰۰    
معلوم نیست که این غزل توسط کرکس ها کشته شده تا با خودرویی تصادف کرده است. اما آنچه مشخص است شادی کرکس ها برای خوردن لاشه است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۷    
عکس هایی که در اینجا ملاحظه می کنید در تابستان و پاییز سال 1306 شمسی در شهر های مختلف ایران گرفته شده اند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۵    
در مطلب امروز قصد داریم رکورداران بیشترین لایک در اینستاگرام را معرفی کنیم. علت این گزارش هم رکوردشکنی تازه مسی در اینستاگرام است ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۵    
با فرارسیدن بلندترین شب سال، ایرانی ها طبق سنت همیشگی و قدیمی دور یکدیگر جمع خواهند شد. این آیین در زمان قاجار هم مرسوم بوده است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۰:۵۲    
معمای تفاوت تصویری؛ فقط 17 ثانیه فرصت دارید که 5 اختلاف در دو تصویر را پیدا کنید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۰:۵۲    
معمای تست هوش؛ اشتباهات تصویر اتاق را در عرض 13 ثانیه پیدا کنید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۰:۵۲    
در ادامه فال حافظ روز 30 آذر ماه 1401 از نظر خوانندگان محترم می گذرد. فال به حافظ 30 آذر ماه را بخوانید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۰:۲۷    
ویدئویی شگفت انگیز و خنده دار از یک پلنگ و خدنگ کوچک که در حال بازی موش و گربه تقریباً شبیه تام و جری هستند منتشر شده است. این ویدئو در پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی فیلمبرداری شده است.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۵۵    
فال روزانه و طالع بینی امروز چهارشنبه 30 آذر 1401؛ امروز ممکن است مسائل از حالت عادی خارج شوند، ما نیز باید محتاط باشیم به نام کارآمدی، خودمان را از پا درنیاوریم!
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۵۵    
برخلاف گربه هایی که شکاف های عمودی در چشم دارند، شیر ها مردمک های گرد دارند. هیچ کس به طور قطع نمی داند چرا چنین است ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۵۵    
ناگت مرغ یکی از فست فودهای خوشمزه و محبوب به خصوص در میان کودکان است که می توانید آن را با روشی آسان در منزل تهیه کنید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۴۱    
مطالعات قبلی نشان می داد که انسان های باستانی در عصر یخبندان با پای پیاده به این جزایر رفته بودند. به این ترتیب که هنگامی که جهان یخ زد ...
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۳۵    
خوددرگیری یک مار را ببینید.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۳۲    
فال ابجد امروز چهارشنبه 30 آذرماه؛ در فال ابجد مشاهده می کنید که 4 حرف الف، ب، ج، د بر اساس ماه تولدتان چگونه چیده می شود. فال ابجد را بسیاری به دانیال نبی نسبت می دهند.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۲۸    
یک شیر نر هنگام مواجه با گله ای از بوفالو ها تصمیم گرفت بماند و بجنگد، اما در نهایت مجبور شد به درختی پناه ببرد.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۲۰    
یک لک لک مارابو که به عنوان زشت ترین پرنده دنیا شناخته می شود، در حیات وحش پیلانزبورگ توسط یک شغال شکار شد.
فرادید   ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۰۸:۲۰    
گروهی از سگ های وحشی هندی موفق شدند یک بچه نیلی گاو را از مادرش جدا کنند، در این مرحله نیلی گاو کوچک شانسی برای مقابله با چنین ماشین کشتار بی رحم نداشت ...