دوشنبه ۱۴ خردادساعت ۰۷:۰۸Jun 2024 3
جستجوی پیشرفته

خبرهای ایران اکونومیست 8 آبان 1397 - iraneconomist.com

ایران اکونومیست 29 اسفند 1393 ایران اکونومیست 29 اسفند 1394 ایران اکونومیست 30 اسفند 1395 ایران اکونومیست 29 اسفند 1396 ایران اکونومیست 31 فروردین 1397 ایران اکونومیست 31 اردیبهشت 1397 ایران اکونومیست 31 خرداد 1397 ایران اکونومیست 31 تیر 1397 ایران اکونومیست 31 مرداد 1397 ایران اکونومیست 31 شهریور 1397 ایران اکونومیست 30 مهر 1397 ایران اکونومیست 1 آبان 1397 ایران اکونومیست 2 آبان 1397 ایران اکونومیست 3 آبان 1397 ایران اکونومیست 4 آبان 1397 ایران اکونومیست 5 آبان 1397 ایران اکونومیست 6 آبان 1397 ایران اکونومیست 7 آبان 1397 ایران اکونومیست 8 آبان 1397 ایران اکونومیست 9 آبان 1397 ایران اکونومیست 10 آبان 1397 ایران اکونومیست 11 آبان 1397 ایران اکونومیست 12 آبان 1397 ایران اکونومیست 13 آبان 1397 ایران اکونومیست 14 آبان 1397 ایران اکونومیست 15 آبان 1397 ایران اکونومیست 16 آبان 1397 ایران اکونومیست 17 آبان 1397 ایران اکونومیست 18 آبان 1397 ایران اکونومیست 19 آبان 1397 
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۱۲ - ۱۱:۰۴    
آمارهای معاملاتی بورس برای دوره یک ماهه مهر ماه نشان می دهد که ارزش معاملات 73 درصد افزایش یافت و از 179889 میلیارد ریال به 310327 میلیارد ریال رسید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۱۱ - ۱۴:۰۳    
گاهی زمین دچار نشست و فرو رفتگی می شود و گودال هایی در اندازه های مختلف ایجاد می شوند که فرسایش زمین، سقوط سنگ ها، کاهش سطح آب و فعالیت های انسانی از علل پیدایش آن هستند ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۲۰:۱۹    
وزارت امور خارجه بحرین اجازه ورود 'عبدالرحمن احمد الشیخ' عضو سرشناس و تامین کننده مالی گروه تروریستی داعش به این کشور را بنا به درخواست رسمی دولت آمریکا و برخی ملاحظات انسان دوستانه دانست.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۶:۳۳    
نیمکتی چوبی، میز و صندلی هایی ساخته شده از چوب و به شکل کنده ی درخت و ... به ویژه اگر در کنار باغ یا باغچه ی کوچکی قرار داشته باشد، حس خوبی را در بیننده به وجود می آورد ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۱:۰۴    
اربعین امسال نیز فرارسید و همانند سالیان گذشته میلیون ها ایرانی شیفته سالار شهیدان عازم کربلا شدند تا ضمن ابراز ارادت عملی به اباعبداله الحسین (ع) ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۱۰:۵۵    
بانک ملی ایران به پشتوانه تجربه و تخصص خود هر ساله ارز مورد نیاز زائرین اربعین حسینی ،عتبات عالیات و حجاج خانه خدا را در داخل کشور و بصورت حرفه ای و تخصصی عرضه می نماید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۹ - ۰۸:۳۰    
برادران عالمیان با شکست حریفان خود، به دور سوم جدول مقدماتی تور جهانی پینگ پنگ سوئد راه یافتند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۶:۴۲    
محمد جواد ظریف از برگزاری نشست سه جانبه بعدی وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و آذربایجان در ایران خبر داد و گفت ممکن است این نشست نه در تهران بلکه در یکی دیگر از شهرهای ایران برگزار شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۶:۳۵    
زائران ایرانی که از چند روز گذشته با پای پیاده و برخی نیز با وسایل نقلیه برای حضور در آیین اربعین حسینی خود را به کربلا رسانده بودند ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۶:۲۹    
توانایی ارائه خدمات بین المللی، جلب اعتماد مردمی و رعایت کیفیت در چارچوب استاندارد های جهانی مهمترین مولفه های هستند که به گفته کارشناسان برای دوام یک پیام رسان ضروری است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۶:۲۶    
روزنامه ینی شفق نوشت، 'سعود المعجب' دادستان کل عربستان که برای دیدار و مذاکره با دادستان کل استانبول به ترکیه سفر کرده بود ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۶:۲۶    
محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت که جامعه جهانی مقابل تحریم آمریکا ایستاده است به طوری که همسایگان و کشورهای اروپایی در برابر اقدام یکجانبه واشنگتن خوب مقاومت کرده اند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۶:۲۳    
تارنمای خبری آکسیوس امروز نوشت که رئیس جمهوری آمریکا می خواهد با صدور دستورالعملی حق دریافت تابعیت کودکان متولد این کشور را که والدینشان خارجی و یا مهاجر غیرقانونی باشند، لغو کند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۶:۱۰    
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه ای از اینکه یک ملی گرا است دفاع کرده و هرگونه مسئولیت خود در رخداد چند روز پیش مربوط به ارسال بمب برای چند مقام دموکرات آمریکایی و یا تیراندازی مرگبار روز ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۵:۳۹    
تیم ملی بسکتبال دختران زیر 18 سال ایران در ادامه رقابت های قهرمانی آسیا گوام را شکست داد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۵:۳۹    
وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کرد، سعد حریری فهرست اسامی نامزدهای حزب "القوات اللبنانیه" برای تصدی پست های وزارتی مختص این حزب در دولت جدید را تحویل گرفته است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۵:۳۹    
نیروهای رژیم صهیونیستی با گازهای سمی و گلوله های واقعی به ساکنان شهرک "مجدل شمس" در جولان اشغالی سوریه که در مخالفت با برگزاری "انتخابات شوراهای محلی" تحصن کرده بودند حمله و تعدادی را بازداشت کردند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۵:۰۶    
وزرای امور خارجه ایران ترکیه آذربایجان پس از پایان نشست سه جانبه خود در استانبول، بیانیه مشترکی را به امضا رساندند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۵:۰۳    
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: پیش بینی می شود امروز و فردا بیشترین حجم ورودی زائران را از کربلای معلی به کشور داشته باشیم و خوشبختانه تا کنون مشکل ترافیکی در مسیر بازگشت زوار نداشته ایم.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۵:۰۳    
کرملین اعلام کرد که احتمالا رئیس جمهوری روسیه در سفرش به پاریس دیدار کوتاهی با نخست وزیر اسرائیل داشته باشد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۵:۰۰    
چین در اولین گام خود در مسیری که رئیس جمهور این کشور برای تبدیل شدن به ابرقدرت پرواز فضایی تا سال 2022 ترسیم کرده است، با شکست مواجه شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۵:۰۰    
فرمانده ناجا گفت: تا این لحظه حدود 700 هزار زائر از مرزهای سه گانه وارد کشور شدند، این در حالی است که طبق آخرین آمار بیش از 2 میلیون نفر برای زیارت به عتبات عالیات مشرف شده اند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۴:۵۷    
مسئول درمانگاه طب سنتی جمعیت هلال احمر در کربلا با تشریح آمار خدمات طب سنتی به زائران اربعین گفت: در طول مدت برپایی این درمانگاه بیش از 2000 نفر خدمات تخصصی و عمومی ماساژ درمانی را دریافت کردند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۴:۵۷    
طبق گزارش منتشر شده از سازمان جهانی بهداشت (WHO) در آستانه برگزاری اولین کنفرانس جهانی این سازمان در خصوص "آلودگی هوا و سلامت" در ژنو ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۴:۴۸    
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: از مجموع کل تسهیلات 18 هزار میلیارد تومانی در طرح اشتغال فراگیر روستایی، تاکنون 4300 میلیارد تومان پرداخت شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۴:۴۵    
وزش طوفان و باران های سیل آسا در ایتالیا 9 قربانی گرفت و یک تن نیز ناپدید شده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۴:۴۲    
محققان آمریکایی ایمپلنت جدیدی را ساختند که به اندازه یک دانه برنج است و پس از قرارگیری در درون چشم، دارویی را آزاد می کند که مانع نابینایی شخص در اثر بیماری انحطاط ماکولا می شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۴:۰۹    
خبرگزاری انگلیسی رویترز با اشاره به ادعای رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه واشنگتن قصد دارد، جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۳:۴۸    
در شامگاه امشب 8 آبان ماه پدیده مقارنه سیاره های "مشتری" و "عطارد" رخ می دهد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۳:۴۲    
منتقد، معلم و روزنامه نگار فرهنگی بود اما بیش از هر چیز شاعر بود، شاعری که تا شام ابد در دل های فارسی دوستان و عاشقان عشق و شعر جاودانه ماند و در آخرین اثر خود ترکیبی از دستور زبان عشق را تجزیه کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۳:۲۷    
در شرایطی که ترکیه طی 14 سال اخیر بیش از 42 میلیارد دلار از طریق فروش مسکن به اتباع خارجی عمدتا از کشورهای همسایه به دست آورده، ایران در جذب سرمایه گذاری، توفیق چندانی نداشته است ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۳:۱۸    
وزیر انرژی عربستان سعودی گفته است هیچ کس درباره اینکه ایران پس از تحریم های جدید آمریکا چه میزان می تواند نفت صادر کند، ایده ای ندارد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۳:۰۶    
در سه ماه گذشته طرح های پیشنهادی توسعه میدان سوسنگرد، طرح توسعه پیشنهادی سه میدان چشمه خوش، دالپری و پایدار شرق، طرح توسعه مخازن کنگان و دالان میدان گازی پارس شمالی ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۲:۵۷    
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: آخرین فرصت مشمولان قانون منع بکارگیری بازنشستگان برای ترک پست های خدمت 15 آذر ماه بوده و نظر مجلس در این زمینه تغییری نکرده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۲:۵۱    
رئیس مرکز اطلاعات ترافیک ناجا گفت: محور مهران به ایلام به توجه حجم بازگشت زائران اربعین حسینی که به عراق سفرکرده اند، از بعدازظهر امروز (سه شنبه) یکطرفه خواهد شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۲:۴۵    
با اعلام ضوابط بودجه سال 1398، متوسط افزایش حقوق کارکنان 20 درصد اعلام شده است؛ این رقم نشان می دهد که افزایش حقوق می تواند متغیر و سقف آن حتی بالاتر از 20 درصد یا کمتر از آن باشد ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۲:۳۶    
عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد: کشور باید به سمت استانداردسازی بانکی حرکت کند تا ضمن بهبود و منفعت در فضای FATF ، در فضای داخلی کشور نیز شهروندان از خدمات بهتری برخوردار شوند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۲:۳۳    
مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت نهاده های ساختمان های مسکونی شهر تهران در فصل تابستان 97 (بر مبنای سال پایه 1390) را منتشر کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۲:۲۷    
به گفته مایکروسافت، تقریبا 1.5 میلیارد نفر هم اکنون از سیستم عامل ویندوز روی دستگاه های الکترونیکی و رایانه خود استفاده می کنند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۲:۲۴    
آمریکا قصد دارد در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات ماه آینده میان رییس جمهور آمریکا و همتای چینی وی برای پایان دادن به جنگ تجاری میان دو کشور، بر باقی مانده واردات کالاهای چینی تعرفه وضع کند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۲:۰۰    
خبرگزاری رویترز به نقل از سخنرانی فاتح بیرول در کنفرانس انرژی سنگاپور خبر داد که تا پنج سال آینده تجارت جهانی گاز طبیعی با بیش از 30 درصد رشد، از 500 میلیارد متر مکعب در روز فراتر رفته و سه کشور قطر ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۵۴    
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: مردم بابت خرید مرغ های سنگین وزن، سالانه سه هزار میلیارد تومان پول خود را به هدر می دهند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۴۵    
مدیر آژانس بین المللی انرژی هشدار داد قیمت های بالای نفت به مصرف کنندگان آسیب زده و تبعات منفی برای تولیدکنندگان به دنبال خواهد داشت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۳۹    
مشاور بازرگانی زنجیره ارزش گیاهان دارویی گفت: باتوجه به گسترش تجارت گیاهان دارویی در جهان و استعداد ایران در تولید و صاردات این محصولات ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۳۳    
بالاخره نفت خام سبک ایران در بورس انرژی عرضه شد و کفه تقاضا خالی نماند. اما در مورد قیمت کشف شده نفت خام در بورس، مدیرعامل بورس انرژی اعلام کرد: اگر تا زمان بارگیری محموله ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۲۴    
قیمت نفت روز سه شنبه تحت تاثیرضعف بازار سهام جهانی و نشانه های رشد عرضه جهانی با وجود بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران، کاهش پیدا کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۱۵    
رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی خواستار تشکیل جلسه ترمیم مزد کارگران پیش از برگزاری جلسات دستمزد سال 1398 شد و از وزیر کار خواست که تصویب آیین نامه تبصره 1 ماده 7 قانون کار در هیات وزیران را ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۱۲    
وزیر خارجه کره جنوبی اظهار کرد کشورش در درخواست برای دریافت معافیت از تحریم های آمریکا به منظور جلوگیری از آسیب دیدن شرکت های کره ای، خواستار انعطاف پذیری حداکثری واشنگتن شده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۰۶    
قیمت طلا روز سه شنبه بدنبال تجدید نگرانی ها نسبت به تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین و رشد ارزش دلار آمریکا که تقاضای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۱:۰۳    
رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس جزییات مشارکت بانک های اروپایی با ایران برای نقل و انتقالات پولی مستقل از آمریکا را اعلام کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۴۵    
بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به چهارم آبان ماه را اعلام کرد که طی آن قیمت 6 گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و 4 گروه کاهش یافت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۴۲    
تازه ترین آمار منتشر شده از سوی بورس تهران نشان می دهد که یک کارگزاری بانکی در بین 5 کارگزاری برتر بازار سرمایه قرار دارد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۳۹    
دولت در بخشنامه بودجه سال 98 که به امضای رییس جمهور رسیده، میزان عیدی سال آینده کارمندان را یک میلیون و 78 هزار تومان پیش بینی کرده و در عین حال رقم نهایی را منوط به تصویب هیات وزیران کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۳۳    
وزیر صنایع و بازرگانی هند اعلام کرد این کشور قصد دارد برای فعال کردن کریدور بین المللی شمال-جنوب با ایران و روسیه همکاری کند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۳۰    
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با هدف حمایت از جوانان کارآفرین و نوآور، مراکز نوآوری و فناوری در مناطق آزاد با تمرکز بر توسعه استارتاپ ها ایجاد می شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۲۴    
میانگین افزایش بهای لبنیات در مهر ماه امسال به حدود 9.7 درصد رسید که بیشتر از متوسط میانگین تورم 5.9 درصدی گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها در این ماه است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۱۲    
عضو هیات مدیره سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در هفت ماهه نخست امسال، ترافیک در مسیرهای برون شهری 13 درصد رشد داشته اما افزایش تلفات رانندگی معادل 1.7 درصد بوده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۰۹    
بازیکن پیشین استقلال معتقد است این تیم تا نیم فصل و جذب بازیکنان خوب، تغییری نمی کند و به همین منوال به کارش ادامه خواهد داد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۱۰:۰۶    
دروازه بان پرسپولیس با اعلام این که قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا و کسب عنوان مرد سال اهداف او هستند، یادآور شد، چیزهای زیادی از عابدزاده و حجازی آموخته است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۰۹:۵۴    
اینتر با درخشش مهاجم آرژانتینی خود توانست لاتزیو را شکست دهد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ - ۰۹:۵۱    
شاگردان پپ گواردیولا با برتری مقابل تاتنهام همچنان رقابت حساس با لیورپول را در صدر جدول ادامه دادند.