جمعه ۱۱ خردادساعت ۱۰:۰۳May 2024 31
جستجوی پیشرفته

خبرهای الف 13 اردیبهشت 1403 - alef.ir

الف 29 اسفند 1393 الف 29 اسفند 1394 الف 30 اسفند 1395 الف 29 اسفند 1396 الف 29 اسفند 1398 الف 30 اسفند 1399 الف 29 اسفند 1400 الف 29 آبان 1401 الف 29 اسفند 1402 الف 31 فروردین 1403 الف 1 اردیبهشت 1403 الف 2 اردیبهشت 1403 الف 3 اردیبهشت 1403 الف 4 اردیبهشت 1403 الف 5 اردیبهشت 1403 الف 6 اردیبهشت 1403 الف 7 اردیبهشت 1403 الف 8 اردیبهشت 1403 الف 9 اردیبهشت 1403 الف 10 اردیبهشت 1403 الف 11 اردیبهشت 1403 الف 12 اردیبهشت 1403 الف 13 اردیبهشت 1403 الف 14 اردیبهشت 1403 الف 15 اردیبهشت 1403 الف 16 اردیبهشت 1403 الف 17 اردیبهشت 1403 الف 18 اردیبهشت 1403 الف 19 اردیبهشت 1403 الف 20 اردیبهشت 1403 الف 21 اردیبهشت 1403 الف 22 اردیبهشت 1403 الف 23 اردیبهشت 1403 الف 24 اردیبهشت 1403 الف 25 اردیبهشت 1403 الف 26 اردیبهشت 1403 الف 27 اردیبهشت 1403 الف 28 اردیبهشت 1403 الف 29 اردیبهشت 1403 الف 30 اردیبهشت 1403 الف 31 اردیبهشت 1403 
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۲۰:۰۳    
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، با اشاره به رشد 48 درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین امسال، اعلام کرد که تراز تجاری در این ماه، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت بوده است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۸:۳۴    
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنجشنبه مدعی شد که به توافق با عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک شده است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۷:۳۵    
دفتر پاسخگویی دولت آمریکا در گزارشی جدید اعلام کرد، عملیات نظامی در سرتاسر جهان که توسط جورج بوش پسر تحت عنوان جنگ جهانی علیه ترور به مدت دو دهه پس از حملات یازده سپتامبر 2001 آغاز شد ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۶:۳۵    
با کشف تعداد بیشتری از گورهای جمعی در نقاط مختلف نوار غزه و بیرون آوردن پیکرهایی بدون سر، دست، پوست و یا با دست و پاهای بسته و نیز اجسادی که هنوز سرم و وسایل پزشکی به آنها وصل هستند ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۵:۳۶    
به گزارش بلومبرگ، شهروندان عربستان سعودی در ماه های اخیر به دلیل اشتراک گذاری احساسات ضد رژیم صهیونیستی در شبکه های اجتماعی به طور فزاینده ای دستگیر شده اند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۳:۴۱    
رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افراد زیادی وجود دارند که در فصل بهار با آلرژی فصلی مواجه می شوند و لازم است در طی این مدت از مواد غذایی آلرژی زا پرهیز کنند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۳:۴۱    
یک نشریه غربی در مطلبی با استناد به گفته های دانشمندان و کارشناسان به نقص ها و کمبودهای فراوان در دفاع هوایی اتحادیه اروپا و ناتو اشاره کرد و آن را بزرگترین نقطه ضعف این اتحادیه دانست.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۱:۳۲    
عملیات وعده صادق مبنای ظهور تحول بنیادین در راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت ملی و بازدارندگی مقابل دشمنانش بود ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ - ۰۰:۳۵    
روزنامه آلمانی بیلد زایتونگ روز 13 اردیبهشت سال1367 نوشت: در جنگ ایران و عراق حداقل 16 شرکت آلمانی مظنون به مشارکت در برنامه های تسلیحاتی عراق هستند و دادگستری آلمان مشغول تحقیق در این زمینه است .
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۳:۳۶    
یک مقام ارشد نظامی انگلیس با گوشه چشمی به عملیات وعده صادق ایران که هیمنه بازدارندگی رژیم صهیونیستی را در هم شکست، اقرار کرد که سامانه دفاعی این کشور نیز در برابر حملات موشکی و پهپادی ضعیف است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۲:۴۲    
یک رسانه عبری زبان گزارش داد که عربستان درباره هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح به این رژیم هشدار داده و اعلام کرده هرگونه حمله زمینی به رفح، مانع عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو خواهد شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۲:۲۴    
داده ها نشان داد که اقتصاد آلمان در ابتدای سال از رکود عبور کرد و به لطف بخش ساخت وساز و صادرات بیش از حد انتظار رشد کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۲:۰۳    
رسانه های معاند و ضدانقلاب اگر چه در روش ها و اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر اندکی متفاوت هستند اما در یک چیز با هم اشتراک دارند و آن هم دروغ گفتن است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۴۲    
طبق اعلام گمرک، تجارت خارجی کشور (مجموع صادرات و واردات) با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری با 47.63 درصد افزایش به رقم 10 میلیارد و 420 میلیون دلار رسید.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۲۴    
گاردین نوشت: عربستان و آمریکا مجموعه ای از توافق نامه ها را در زمینه امنیت و اشتراک فناوری تنظیم کرده اند که قرار بود با یک توافق صلح و حل وفصل مساله فلسطین مرتبط باشد ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۲۱:۰۳    
تحلیلگران نظامی غربی بر این باورند که پوتین به جای حمله به دنبال تضعیف ناتو از درون است تا نقاط ضعفی ایجاد کند که در صورت تمایل بتواند در آینده به آنها حمله کند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۹:۴۲    
سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد با هشدار درباره پیامدهای فجیع حمله احتمالی ارتش صهیونیستی به رفح اعلام کرد که وضعیت معیشتی و بهداشتی این منطقه بسیار وحشتناک بوده و در غزه گورستان هایی ایجاد شده ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۹:۲۱    
روز پنج شنبه در حالی انتخابات محلی در انگلیس برگزار می شود که شکست سختی برای حزب محافظه کار در این انتخابات پیش بینی شده و کارشناسان از خطر شورش های درون حزبی علیه نخست وزیر انگلیس خبر می دهند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۹:۰۰    
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه توجه به امور فرهنگی از اولویت های مهم است، گفت: در این زمینه نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند بلکه همه دستگاه ها حتی شهرداری ها و بخشداری ها و وزارتخانه های ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۹:۰۰    
رییس سازمان فضایی ایران گفت: به احتمال بسیار زیاد ماهواره های طلوع 3، ظفر 2، ماهواره کوثر و چندین ماهواره تحقیقاتی دیگر را در طول 1403 پرتاب خواهیم کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۵۴    
یسنا دختر گمشده کلاله ای پس از پنج روز جست و جو پیدا شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۷    
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه که پیشتر استفاده از سلاح اتمی در قبال روسیه را مطرح کرده بود، عنوان کرد که وی مساله اعزام قوا به اوکراین در صورتی که روسیه جبهه نبرد را درهم شکند، منتفی نمی داند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۱    
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا در تداوم سیاه نمایی های غرب علیه نقش ایران در منطقه غرب آسیا، عنوان کرد که تهران در پی عملیات نظامی علیه (رژیم) اسرائیل جسورتر شده و درصدد هدایت کشورهای عربی برای پیشبرد ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۸:۲۱    
منابع فلسطینی در حالی از حمله مقاومت به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی خبر دادند که کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تا ساعاتی دیگر جلسه مهمی برگزار خواهد کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۷:۲۱    
ایران و روسیه با همکاری یکدیگر در جستجوی روش های جدید برای تسویه حساب های تجاری هستند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۵۱    
رئیس قوه قضاییه در جمع 1000 نفری کارگران هرمزگانی راه هایی را برای حمایت از حقوق کارگران مطرح کرد که "دایر کردن شعب و مراجع قضایی تخصصی" از جمله آنها بود.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۳۹    
وزیر بهداشت از رقابت بیش از 12 هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و سهم شرکت کنندگان خانم و آقا در این آزمون را به ترتیب 52 و 48 درصد عنوان کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۳۰    
رتبه بندی تایمز به تازگی جدیدترین نسخه رتبه دانشگاه های قاره آسیا در سال 2024 میلادی را منتشر کرد که چینی ها برتری بودند و بهترین دانشگاه ایرانی به رتبه 56 بسنده کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۱۸    
هیات مدیره باشگاه استقلال چهارشنبه شب با برگزاری نشستی فوری سه نفره، علی خطیر، مدیر عامل باشگاه را اخراج کرد ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۶:۱۵    
همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، بخشنامه مدیران میانی گمرک که براساس آن کالاهای مجاز مشروط را مشمول کالاهای ممنوعه قرار داده بود باطل شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۳۳    
به گزارش میزان موضوع مرگ نیکا شاکرمی یکی از رویداد های سال 1401 بود که تاکنون بار ها دستمایه ارائه روایت های ناصحیح و جعلی شده است. ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۵:۱۵    
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر دشمن بازهم از این خباثت ها علیه جمهوری اسلامی کند، دوباره اقدامی بسیار بزرگ تر علیه آن ها انجام می دهیم.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۴:۵۷    
یک کیلوگرم مواد مخدر که به شکل ماهرانه ای در زیر شاسی یک کامیون خروجی جاسازی شده بود، با هوشیار مأموران گمرک بازرگان کشف شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۴:۵۱    
رئیس قوه قضائیه در بازدید از انبار اموال تملیکی هرمزگان به وزیر دادگستری دستور داد تا آن دسته از پرونده های اموال تملیکی که در تعزیرات مورد رسیدگی قرار می گیرند را با سرعت و دقت بیشتری تعیین تکلیف ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۴:۱۲    
رییس فراکسیون مستقلین مجلس درباره گزینه هایی که برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح هستند، گفت: حدود 6 یا 7 نفر برای ریاست مجلس دوازدهم فعال هستند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۳:۵۷    
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تاسیس مؤسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور با مشارکت پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و شرکت های دانش بنیان تا خرداد ماه خبر داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۳:۳۷    
سخنگوی دولت گفت: مجموع تجارت خارجی در فروردین 1403، 10.4 میلیارد دلار بوده است که نزدیک 50 درصد بیشتر از فروردین 1402 است و مشکلی در تأمین منابع ارزی نداریم.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۳:۲۵    
رئیس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور گفت: شفافیت، جلوگیری از تعارض منافع، شایسته گزینی، تسهیل در انجام امور ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۳:۱۹    
رئیس قوه قضاییه گفت: وضعیت گمرک شهید رجایی نسبت به اسفند 1400 که از آن بازدید به عمل آوردیم بسیار بهتر و مطلوب تر شده است اما هنوز نواقص و ناهماهنگی هایی در این گمرک میان دستگاه های مسئول وجود دارد ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۳:۱۰    
درپی انتشار گزارشی سرشار از ایرادات شکلی و محتوایی توسط بی بی سی جهانی درباره حادثه فوت نیکا شاکرمی، از معترضان اغتشاشات 1401، برخی نکات ماهیت این دروغ پردازی را آشکار می کند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۴۹    
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این دولت مرگ سند 2030 را اجرا کردیم، گفت: دروس و حجم آنها برای اجرای فعالیت های ورزشی و پرورشی تغییر می کند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۳۷    
نماینده دائم روسیه در نشست مجمع عمومی، با تاکید بر لزوم تحقیقات درباره کشف گورهای دسته جمعی در غزه، یادآور شد که برقراری آتش بس و پذیرش عضویت فلسطین در سازمان ملل اولین گام و شرط لازم برای حل و فصل ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۸    
حماس و جهاد اسلامی عملیات خائنانه تشکیلات خودگردان در ترور یکی از فرماندهان مقاومت در کرانه باختری را به شدت محکوم کرده و آن را در راستای خدمت به دشمن اشغالگر دانسته و خواستار وحدت همه فلسطینی ها به ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۲:۲۰    
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از جایزه یک میلیارد تومانی برای 100 استاد منتحب شاگردپرور خبر داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۵۹    
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بیانیه ای خبر از اعمال تحریم ها علیه تعدادی از نهادها و اشخاص رژیم انگلیس داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۵۰    
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کامیونداران با مشکل کمی سوخت گازوئیل مواجه هستند، از وزاری نفت ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۴۱    
وزیر نیرو با اشاره به اینکه با اصلاح قوانین مالی صنعت برق، سرمایه گذاری در حوزه تولید برق برای بخش خصوصی اقتصادی شده است ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۳۲    
رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها گفت: مجلس شورای اسلامی می تواند قانون مدیریت یکپارچه شهری را اجرایی کند تا شاهد تحقق آن باشیم.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۱:۱۱    
نیروهای پلیس ساعاتی پس از اینکه دانشجویان دانشگاه نیوهمپشایر اقدام به نصب چادرهای تحصن کردند، برای جمع کردن چادرها وارد عمل شدند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۵۳    
زندگی دیکتاتورها ابعاد پنهان بسیاری دارد که ممکن است تا سال ها پس از مرگ شان فاش نشود. ابعادی که وقایع و قربانیان فراوانی را شامل می شود ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۵۰    
شبکه المیادین اعلام کرد که به نسخه ای از توافق اولیه میان حماس و رژیم اسرائیل در خصوص تبادل اسرا دست یافته است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۴۱    
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس آخرین وضعیت طرح شفافیت قوای سه گانه را تشریح کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۹    
فرمانده مرزبانی استان کردستان، گفت: تیراندازی افراد ناشناس به برجک پاسگاه مرزی هنگ ژال بانه کردستان، منجر به شهادت سرباز وظیفه شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۲۰    
طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات، سال 1401 در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ضوابط و تعرفه های تماس تصویری تصویب شد اما به دلیل اینکه برخی گوشی های خارجی داخل کشور بوده و لایسنسی را به خاطر شرایط ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۱۰:۰۸    
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از یک طرفه شدن جاده چالوس در مسیر جنوب به شمال خبر داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۵۰    
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی وضعیت جوی استان های مختلف را تشریح کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۵۰    
سخنگوی دولت گفت: اگر سال های سال بانک ها عادت کردند هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند زمان می برد آنها را در مسیر درست ببریم.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۴۷    
مهجور ماندن روش شهید مطهری در طول این سال ها نتیجه ای که داده، محرومیت از ذخایر معرفتی ایشان است، این محرومیت یعنی نتوانستیم از ظرفیت پویا و جاری شهید مطهری در جهت پاسخ به چالش های فرهنگی مان بهره ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۳۸    
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادهای آمریکایی دخیل در اقدامات تروریستی و نقض فاحش حقوق بشر از طریق حمایت از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۳۳    
رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز معلم در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور در بیانات خود 20 توصیه برای این قشر داشتند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۹:۳۰    
وزیر آموزش وپرورش ضمن یادآوری برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه (14 اردیبهشت) گفت: طی این آزمون حدود 19 هزار و 200 مربی پرورشی، ورزشی ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۷:۳۳    
وزیر امور خارجه در نشست شورای هماهنگی روسای کارگروه های تخصصی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور بر اهمیت برقراری ارتباط دوسویه با ایرانیان خارج از کشور از جمله از طریق رسانه دیجیتال تاکید کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۶:۳۰    
بورسیا دورتموند در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر پاری سن ژرمن به پیروزی رسید.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۴:۳۳    
معاون میراث فرهنگی استان تهران به دنبال تخریب ساختمان همجوار تماشاخانه سنگلج که تهدیدی برای این بنای تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی اعلام شده است ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۱:۳۳    
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال است. به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۰:۳۳    
تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد 13 اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۱۳ - ۰۰:۳۰    
مقام های اسرائیلی و رسانه های متحدشان، بر این باورند که آنچه در قالب اعتراض علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه در آمریکا و دیگر کشورهای جهان روی می دهد ...