جمعه ۱۱ خردادساعت ۱۲:۰۵May 2024 31
جستجوی پیشرفته

خبرهای الف 7 اردیبهشت 1403 - alef.ir

الف 29 اسفند 1393 الف 29 اسفند 1394 الف 30 اسفند 1395 الف 29 اسفند 1396 الف 29 اسفند 1398 الف 30 اسفند 1399 الف 29 اسفند 1400 الف 29 آبان 1401 الف 29 اسفند 1402 الف 31 فروردین 1403 الف 1 اردیبهشت 1403 الف 2 اردیبهشت 1403 الف 3 اردیبهشت 1403 الف 4 اردیبهشت 1403 الف 5 اردیبهشت 1403 الف 6 اردیبهشت 1403 الف 7 اردیبهشت 1403 الف 8 اردیبهشت 1403 الف 9 اردیبهشت 1403 الف 10 اردیبهشت 1403 الف 11 اردیبهشت 1403 الف 12 اردیبهشت 1403 الف 13 اردیبهشت 1403 الف 14 اردیبهشت 1403 الف 15 اردیبهشت 1403 الف 16 اردیبهشت 1403 الف 17 اردیبهشت 1403 الف 18 اردیبهشت 1403 الف 19 اردیبهشت 1403 الف 20 اردیبهشت 1403 الف 21 اردیبهشت 1403 الف 22 اردیبهشت 1403 الف 23 اردیبهشت 1403 الف 24 اردیبهشت 1403 الف 25 اردیبهشت 1403 الف 26 اردیبهشت 1403 الف 27 اردیبهشت 1403 الف 28 اردیبهشت 1403 الف 29 اردیبهشت 1403 الف 30 اردیبهشت 1403 الف 31 اردیبهشت 1403 
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۵:۵۷    
به گفته یک مقام سازمان ملل، حدود 37 میلیون تن زباله، از جمله مهمات منفجر نشده، بر اثر هجوم ویرانگر رژیم صهیونیستی در نوار غزه باقی مانده است و برداشتن آن ممکن است حدود 14 سال طول بکشد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۲:۴۹    
دادستانی استانبول حکم احلام البشیر که در سال 2022 با بمبگذاری در میدان تقسیم استانبول باعث کشته شدن 6 نفر و مجروح شدن 99 نفر دیگر شد را صادر کرد ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۹:۱۶    
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی گفت که تا زمانی که همه گروگان ها (اسرا) آزاد نشود، آرام نمی گیرم.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۸:۴۹    
اینکه پرفروش ترین فیلم های یک سال اخیر سینمای ایران، همگی، کارزارهای تبلیغاتی خود را خارج از تلویزیون و به خصوص در شبکه های ماهواره ای دنبال کرده اند ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۵:۰۷    
خودم به همه چیز پشت پا زدم؛ در ایران همه چیز داشتم و مدیر بودم! اگر اشتباه کردیم همگی با هم اشتباه کردیم! زندگی در اروپا کار راحتی نیست؛ اینجا به بیماری C-PTSD مبتلا شدم و تحت درمانم ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۳۱    
یک دستگاه خودرو پراید به دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان آباد به زمین فرو رفت.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۴:۳۱    
یکی از روش هایی که برای متوقف کردن خودروهای خاطی و سارقان مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از ریل هایی است که کف خیابان پهن می شوند و با شیوه های مختلف خودرو را متوقف می کنند ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۲۵    
یکی از مراجع تقلید خطاب به فرمانده انتظامی کشور گفت: عرض خدا قوت و تشکر از زحماتی که می کشید، خصوصا این طرح نور را که همت کردید، به امیدخدا با قوت همین برنامه را ادامه دهید، حاشیه سازی نشود ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۱:۰۴    
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد جنبش دانشگاهی و بشردوستانه آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۵۸    
به نظرم وضعیت موسیقی ما در حال بهبود است و البته این گفته من نیست و گفته خیلی از بزرگان حال حاضر موسیقی ایران است ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۴۶    
رئیس سازمان سنجش کشور گفت: بسته به میزان تخلف داوطلبان بین یک تا 10 سال از تحصیل محروم خواهند شد و کسانی که داوطلب نیستند، علاوه بر جریمه نقدی از سوی مقامات قضایی بین 1 تا 5 سال زندان مواجه خواهند شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۰:۱۶    
وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در کشور به 5هزار دستگاه در روز گفت: تلاش داریم که این رقم را حدود 20درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۸:۵۷    
وزیر امور خارجه گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران با قاره آفریقا بر اعتقاد عمیق و پایبندی عملی به احترام متقابل و منافع مشترک مبتنی است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۷:۰۳    
معاون امور مجلس رییس جمهور گفت: دولت لایحه تعطیلی یک روز دیگر به جز جمعه را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد و برای تصمیم نهایی درباره تعطیلی پنجشنبه یا شنبه باید منتظر رای مجلس بود.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۶:۰۹    
وزیر دفاع چین گفت: حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران، ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می کنیم.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۵:۰۳    
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبران غربی برای نجات رژیم صهیونسیتی در برابر ارزش ها و دانشگاه های خود ایستاده اند؛ دست از حماقت بردارند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۴:۰۴    
وزیر نیرو گفت: تعمیرات نیروگاه ها تا 15 اردیبهشت به پایان می رسد و آماده ورود با حداکثر ظرفیت برای روز های اوج مصرف برق هستیم.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۳:۱۰    
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس گفت: با پیگیری ها و نظارت های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه برطرف شده و روند احیای آن امیدوارکننده است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۲:۰۷    
نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه کیفری بین المللی صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت، اما سابقه خطرناکی ایجاد خواهد کرد .
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۰۱:۰۴    
سخنگوی شورای امنیت کاخ سفید مدعی شد آمریکا به رژیم صهیونیستی برای کمک رسانی به غزه فشار می آورد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۳:۵۸    
سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان اصفهان بعد ازپیروزی مقابل آبی پوشان جنوب در جام حذفی اعلام کرد مسلمان و شیعه شده است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۳:۰۸    
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت از صادرات کالاهای ایرانی به 39 کشور آفریقایی و واردات از 22 کشور این قاره در سال 1402 خبر داد و گفت: در سال گذشته صادرات به شرق، غرب ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۳    
معاون پارلمانی رئیس جمهور طی نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، توضیحاتی را در پاسخ به اظهارات قالیباف در خصوص مدیریت اقتصادی و بازار ارز ارائه داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۱:۱۱    
دونده با مانع ایران توانست به مدال طلا رقابت های قهرمانی جوانان آسیا دست پیدا کند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۱:۱۱    
دیدار تیم های فوتسال ایران و ازبکستان در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا با برتری فوتسالیست های ایران به پایان رسید تا شاگردان وحید شمسایی در یک قدمی جام قهرمانی قرار بگیرند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۱:۱۱    
دیدار کارگران شریف و زحمتکش کشورمان با رهبر معظم انقلاب، رهاورد جدیدی از هدایت های معظم له درخصوص تحقق شعار سال داشت: - برای رسیدن به افق روشن آینده تحریم ها را به فرصت تبدیل کنید. ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۱:۱۱    
روابط عمومی بانک مرکزی با تشریح اقدامات این بانک برای کنترل نقدینگی، از کاهش قدرت خلق پول بانک ها و موسسات اعتباری ناتراز خبر داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۹:۳۲    
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: بی حجابی دل ها را به سقوط می کشاند و بی غیرتی، بی حیایی و بی عفتی را به دنبال خواهد داشت.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۹:۰۲    
وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۳۸    
رئیس جمهور فرانسه در دانشگاه سوربن پاریس مقابل سفرای 26 کشور عضو اتحادیه اروپا، نمایندگان کمیسیون های اروپایی، روسای شرکت های بزرگ، دانشجویان گفت : اروپا در حال مردن است.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۰۸    
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جمع افزایش تورم در سه سال گذشته 126 درصد بوده اما در همین مدت مجموع افزایش دستمزد کارگران به عدد 119 ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۳۸    
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به برخورد خشن پلیس آمریکا با اساتید دانشگاهی حامی فلسطین و معترض به سیاست حمایتی آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی واکنش نشان داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۱۷    
رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۵۳    
دبیر کل ناتو گفت اروپا و آمریکا مدتهاست در عمل به وعده کمک به اوکراین ضعیف عمل کردند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۳۵    
بینندگان الف هر روز با ارائه نظرات خود در تکمیل و تعمیق محتوای ارائه شده مشارکت می کنند. بسیاری از این نظرات گویای دقت و توجه مخاطبان و داوری عمومی آن ها نسبت به وقایع روز است ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۳۵    
سایت فوتی رنکینگ سهمیه ایران را در مسابقات باشگاهی 2024-2025 آسیا را اعلام کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۶:۱۴    
وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به زنجیره تامین و حمایت از داعش گفت سه کشور همسایه زمینه این گروه تروریستی در منطقه را فراهم کرده اند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۵:۵۳    
سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با اشاره به رویه های سیاسی برای شناسایی سازمان های تروریستی تصریح کرد که افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به فهرست سازمان های به اصطلاح تروریستی ممکن نیست.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۵:۳۸    
بررسی یک ابهام تاریخی / آیا مسعود رجوی همکار و نفوذی ساواک بوده است؟!
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۵:۳۰    
نماینده ویژه رئیس جمهور ایران در امور افغانستان در گفت وگویی به تبیین آخرین وضعیت روابط تهران- کابل پرداخت.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۵۴    
آل اسحاق با بیان این که شوک سیاسی جدید رخ ندهد، احتمال دارد دلار به دامنه 50 هزار تومان برگردد، گفت: برخی با نشان دادن فضای ملتهب ناشی از بحران های سیاسی منطقه ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
اریک امانوئل اشمیت، نویسنده فرانسوی معاصر، به سبب کارنامه ی غنی اش در تحصیلات و مطالعات فلسفی، همواره رویکردی مباحثه ای در نگارش آثار نمایشی و داستانی اش داشته است ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
وزیر دارایی رژیم اسرائیل از موساد خواست که تمام سران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را ترور کند و ارتش اسرائیل نیز غزه را به طور کامل ویران کند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
سفیر و معاون نمایندگی پاکستان در سازمان ملل خواستار توقف ماشین جنگی اسرائیل در نسل کشی مردم غزه شد و افزود ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: تراژدی غزه با رسوایی ادعای دروغینِ آزادی بیان و احترام به بنیان های حقوق بشر و حفظ حریم دانشگاه در غرب همراه شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان از آبگیری بخشی از تالاب جازموریان محدوده این استان در پی بارندگی های اخیر خبر داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
دانشجویان در آمریکا، فرانسه، ایرلند و استرالیا در اعتراض به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحصن و تظاهرات کردند و نیروهای امنیتی و پلیس شماری از آنها را بازداشت کردند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در سال گذشته که یکی از محوری تری دستورات کار، توسعه اشتغال بود، به فضل الهی و عنایت دولت کریمه ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۴:۳۱    
امام جمعه موقت تهران گفت: در عملیات وعده صادق یک جا را زدیم اما نسبت به مراکز زیادی هشدار دادیم. اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۲۵    
سازمان هواشناسی از بارش باران طی امروز در اغلب استان های نیمه شرقی کشور خبر داد و اعلام کرد که سامانه بارشی جدید روز سه شنبه (11 اردیبهشت ماه) از غرب کشور وارد خواهد شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۱:۰۵    
رئیس جمهور بیان کرد: اولین گام بین جمهوری اسلامی ایران و قاره آفریقا اراده است، به حمدالله این اراده وجود دارد و این نشست نمادی از اراده کشورهای آفریقایی و ایران است برای گسترش روابط اقتصادی است
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۵۹    
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت:پیش بینی های بین المللی حکایت از کاهش تورم در سال 1403 دارد و این موضوع نوید این را می دهد که اقتصاد کلان ایران از چاله رکود مستمر سال های پایانی دهه 90 و تورم های ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۴۱    
هاله غریط در شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: من پس از 18 سال خدمت در مخالفت با سیاست آمریکا درباره غزه در آوریل 2024 استعفا کردم.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۰:۰۵    
در حالی که به نظر می رسد جهان بیش از هر وقت دیگری به بکارگیری ربات های مستخدم انسان نما در خانه ها نزدیک شده است ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۹:۲۶    
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ممکن است در کوتاه مدت و طی یکی دو هفته پیش رو فضای اقتصاد کشور پیام پوچ بودن تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران را دریافت نکند اما حتماً این پیام را دریافت خواهد کرد ...
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۸:۳۹    
دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور 1403 با شرکت بیش از نیم میلیون داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی آغاز شد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۸:۰۴    
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن مجدد بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۴:۱۱    
نماینده نجف آباد در مجلس گفت: تا کنون چهار نماینده برای رئیس و یک نماینده برای نائب رئیسی مجلس آینده مطرح شدند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۳:۰۱    
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از افتتاح فاز اول آزاد راه شوشتری تا پایان امسال خبر داد.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۳:۰۱    
8 نفر دیگر بر اثر بمباران تیم های توزیع کننده کمکها در غزه جان خود را از دست دادند.
الف   ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۶    
مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی لایحه اعطای کمک های مالی و نظامی از سوی آمریکا به رژیم اشغالگر قدس به ارزش 26 میلیارد دلار را تصویب کرده است ...